افزایش ۱۳درصدی درآمد هوآوی زیر سایه تحریم‌های آمریکا

شرکت هوآوی طی بیانیه‌ای اعلام کرد در نیمه نخست سال جاری شاهد افزایش 13.1 درصدی درآمد خود بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از اسپوتنیک، شرکت هوآوی طی بیانیه‌ای اعلام کرد در نیمه نخست سال جاری شاهد افزایش 13.1 درصدی درآمد خود بوده است.

بر همین اساس  هوآوی 64.8 میلیارد دلار درآمد داشته و این در حالی است که شاهد افزایش تحریم‌ها علیه این شرکت توسط آمریکا بودیم و ادامه حضور این شرکت چینی در توسعه شبکه مخابرات نسل پنجم برخی کشورها هم در اثر فشارهای کاخ سفید در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ترازنامه هوآوی نشان می‌دهد که از درآمد اعلام شده 9.2 درصد سوخت خالص بوده است.

بخش قابل توجهی از این افزایش فروش هوآوی مربوط به نیمه دوم سال جاری بوده است چرا که بر اساس آمار ماه آوریل هوآوی در سه ماهه نخست درآمد هوآوی تنها 1.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

دولت آمریکا در ماه می با اعمال تحریم‌های بیشتر علیه هوآوی دسترسی این شرکت به تجهیزات الکترونیکی تولید آمریکا را سخت‌تر کرد.

این اقدامات همچنین باعث شد تا در حالی که دولت انگلیس در ماه ژانویه مجوز حضور هوآوی در توسعه شبکه مخابرات نسل پنجم این کشور را صادر کرد اما اخیرا در این تصمیم خود تجدید نظر کند.

اخیرا مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس بر تبعیت ضمنی از تحریم‌های آمریکا اعلام کرده است که دیگر نمی‌تواند اجازه خطر استفاده از تجهیزات هوآوی در شبکه 5G را بدهند.

 

 

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  4