سود سهام از طریق بانک کشاورزی به سهامداران پرداخت می‌شود

شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی ایران اعلام کرد:

شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی ایران اعلام کرده که سهامداران حقیقی می‌توانند جهت دریافت سود سهام از تاریخ 30 مهر 99 با در دست داشتن اصل کارت ملی به هریک از شعب بانک کشاورزی مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بورس اوراق بهادار تهران بعد از 53 سال سابقه در ایران، امسال مورد توجه مردم برای سرمایه‌گذاری قرار گرفته است، به گونه‌ای که در سال‌های قبل سالانه بین 50 تا 60 هزار نفر وارد این بازار می‌شدند و کل کدهای سهامداری به حدود 7 میلیون نفر می‌رسید، اما امسال به گفته حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، روزانه 100 هزار کد معاملاتی جدید صادر می‌شود و در سال جاری فقط 4 میلیون کد سهامداری جدید غیر از سهام عدالت صادر شده است.همچنین برای 49 میلیون و 121 هزار و571 نفر سهامدار عدالت هم کد بورسی صادر شده است.

با توجه به اینکه ویژگی حضور عامه مردم با سرمایه‌های خُرد و اندک این است که معمولاً سهام اندک در حد 500 تا 2 هزار سهم از هر شرکت را دارند و مردم به توصیه کارشناسان سعی می‌کنند، پرتفوی سهام خود را متنوع کنند، بنابراین از هر شرکت تعداد اندکی سهام دارند.

مسئله این است که برای گرفتن سود سالانه سهام خُرد و پراکنده اگر بخواهند برای هر شرکتی که سهام آن را دارند، به روش جداگانه‌ای سود دریافت کنند، وقت و انرژی و هزینه سهامداران تلف می‌شود.

به گفته کارشناسان، با توجه به اینکه سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام طراحی شده و تمام اطلاعات مالی، شماره حساب بانکی، تلفن همراه به نام، ایمیل، کدپستی و سایر مشخصات مشتریان بورس در سجام اعلام شده است، اکنون نوبت استفاده از این سامانه جامع است و اینکه شرکت‌ها برای واریز سود سهام خود از طریق سجام اقدام کنند.

شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر در 31 تیر ماه 99 قرار است، مجمع عمومی خود را برگزار کند، از طرفی نامه‌ای از عبدالامیر باروت‌کوب مدیرعامل سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر در کدال وجود دارد که طبق آن، برنامه‌ زمان‌بندی پرداخت سود سال منتهی به 29 اسفند 98 پیشنهادی هیأت مدیره به مجمع را این گونه اعلام کرد:

سهامداران حقیقی می‌توانند جهت دریافت سود سهام از تاریخ 30 مهر 99 با در دست داشتن اصل کارت ملی به هریک از شعب بانک کشاورزی مراجعه کنند.

همچنین پرداخت سود سهام به صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان از تاریخ 30 آبان 99 و پس از ارائه درخواست کتبی صورت خواهد گرفت و پرداخت سود به سهامداران حقوقی از تاریخ 30 آذر 99 و ظرف مدت قانونی و با ارائه درخواست کتبی صورت خواهد گرفت.

همچنین در این نامه ذکر شده: سهامداران حقیقی هنگام مراجعه به شعب بانک کشاورزی باید اصل کارت ملی را به همراه داشته باشند و با توجه به اینکه پرداخت سود سهام به صندوق‌ها، سبدهای سرمایه‌گذاری و سهامداران حقوقی از طریق واریز به حسب صورت می‌گیرد، لذا اعلام شماره حساب و شماره شبا در درخواست کتبی الزامی است.

در همین راستا، مسئول امور سهام شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به اعلام شماره شبای مشتریان در سامانه سجام قصد ندارید، برای راحتی کارها سود سهام را از طریق سجام واریز کنید، گفت: در این زمینه مشکلاتی وجود داشت که تصمیم گرفتیم سود از طریق بانک واریز شود، زیرا از بانک راحت‌تر می‌توان سود دریافت کرد.

وی تأکید کرد: امسال اولین سال مجمع این شرکت است و شرکت‌هایی که از چند سال پیش در بورس حضور دارند، اطلاعات شبای مشتریان خود را  دارند و ما تازه به بورس آمده‌ایم و سامانه سجام هم اطلاعات به ما نمی‌دهد.

مسئول امور سهام زکوثر گفت: امیدواریم از سال‌های بعد با دریافت شماره شبای مشتریان، سود سهام را واریز کنیم.

وی همچنین گفت: برخی شرکت‌های دیگر که تصمیم گرفتند سود سالانه سهام را از طریق سجام واریز کنند، سهامداران گلایه کرده بودند که با تأخیر سود خود را دریافت کردند، درحالی که شرکت می‌گفت: پول سود سهام را واریز کرده، اما سهامدار می‌گفت، سود خود را دریافت نکرده است، بنابراین ما تصمیم گرفتیم، بهترین مسیر را از طریق بانک کشاورزی انتخاب کنیم.

 

 

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =