شکایت شرکت‌های فناوری آمریکا از ترامپ/ قانون جدید ویزا را لغو کن!

تعدادی از شرکت های بزرگ فناوری آمریکا شامل فیس بوک، گوگل، مایکروسافت و غیره شکایتی را با همراهی اتاق بازرگانی آمریکا تقدیم دادگاه کرده اند تا ترامپ مجبور شود قانون جدید ویزای خود را لغو کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از انگجت، تعدادی از شرکت های بزرگ فناوری آمریکا شامل فیس بوک، گوگل، مایکروسافت و غیره شکایتی را با همراهی اتاق بازرگانی آمریکا تقدیم دادگاه کرده اند تا ترامپ مجبور شود قانون جدید ویزای خود را لغو کند.

بر اساس قانون جدید ویزای ترامپ، دانشجویان خارجی که تمامی کلاس های درسی آنها در پاییز امسال به صورت آنلاین برگزار می شود، باید قبل از اتمام مدت ویزای خود خاک این کشور را ترک کنند. زیرا ویزای آنها تمدید نخواهد شد.
شیوع ویروس کرونا باعث شده بسیاری از دانشگاه های آمریکا کلاس های خود را به صورت آنلاین برگزار کنند، اما دولت ترامپ با سوءاستفاده از این وضعیت اعلام کرده تنها ویزای دانشجویی افرادی تمدید می شود که در کلاس های فیزیکی شرکت کنند. در غیر این صورت آنها باید خاک آمریکا را ترک کنند.

پیش از این مدیران برخی دانشگاه های آمریکا مانند ام آی تی و هاروارد از این تصمیم وزارت امنیت داخلی آمریکا که مورد حمایت ترامپ است، شکایت کرده بودند. هاروارد قصد دارد تمامی کلاس های خود را به صورت آنلاین برگزار کند و دانشگاه ام آی تی اکثر کلاس های خود را آنلاین برگزار می کند. دادستان های کل ۱۷ ایالت آمریکا هم بر ضد این تصمیم وارد عمل شده اند.

تمامی شرکت های فناوری بزرگ آمریکا و دانشگاه های این کشور برای پیشبرد علم و دستیابی به موفقیت های روزافزون به استعداد و علم دانشجیوان بااستعداد خارجی وابسته هستند و پیشرفت اقتصادی آمریکا تا حد زیادی مدیون تلاش های این افراد است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =