کرونا به آمازون یک میلیارددلار خسارت زد/ جهش۴۲ میلیارددلاری زوم!

کووید-19 به کدام کسب‌وکارها سود رساند؟

آمازون گفته درآمد چهارماه اول سال ۲۰۱۹ این شرکت ۳٫۵ میلیارد دلار بوده اما در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ و با همه‌گیری کرونا این درآمد به رقم ۲٫۵ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. به عبارتی کرونا یک میلیارد دلار به درآمدهای این شرکت بزرگ اینترنتی خسارت وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آمازون غول خرده‌فروشی جهان در خبری اعلام کرده برخلاف گمانه‌زنی‌ها از کرونا ضرر دیده است.

علیرغم افزایش فروش این شرکت، سود این خرده فروشی آنلاین در دوران کرونا به نسبت مدت مشابه سال قبل کاهش چشم‌گیری پیدا کرده است.

استخدام نیروی اضافی از یک سو و هزینه‌های ضدعفونی انبارهای آمازون باعث این ضرر شده است.

آمازون گفته درآمد چهارماه اول سال ۲۰۱۹ این شرکت ۳٫۵ میلیارد دلار بوده اما در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ و با همه‌گیری کرونا این درآمد به رقم ۲٫۵ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

به عبارتی کرونا یک میلیارد دلار به درآمدهای این شرکت بزرگ اینترنتی خسارت وارد کرده.


جهش۴۲ میلیارددلاری زوم با کرونا!

اما کرونا برخی استارتاپ‌ها و بازارها را با رشدی خیره‌کننده روبه‌رو کرده است. ازجمله بازار مواد شوینده و بازار ارتباطات از راه دور که از قضا دومی جهش عجیبی را تجربه کرده است.

در این بازار پادشاه اپلیکیشن‌های ویدئوکال یعنی زوم با گرفتن بیش از ۱۳۰ میلیون نصب در ماه اول همه‌گیری کرونا به یک رکورد خیره‌کننده دست پیدا کرده و ارزش سهام خود را از ۱۶ میلیارد دلار به ۵۸ میلیارد دلار رسانده است. یعنی یک رشد ۴۲ میلیارد دلاری در کمتر از ۴ ماه!

کرونا اما صنعت مواد شوینده و بهداشتی را هم رشدی تصاعد داده است. صنعتی که اگرچه ارتباط چندانی با دنیای اپ‌ها و استارتاپ‌ها ندارد اما دلبری زیادی از صاحبان ایده و کسب‌وکار کرده است.

برای نمونه در این صنعت فقط بازار ژل‌های ضدعفونی‌کننده دست، با یک رشد  ۶۰۰ درصدی به یک بازار ۱۱ میلیارد دلاری تبدیل شده است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =