آخرین آمار از فروش سهام عدالت، واریز به حساب و عدم تسویه

سخنگوی سهام عدالت از ثبت سفارش فروش یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از دارندگان سهام عدالت خبر داد و گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان به دلیل برخی مشکلات بانکی مشمولان هنوز تسویه نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حسین فهیمی درباره آخرین آمارها از فروش سهام عدالت مردم در بانک‌ها و کارگزاری‌ها گفت: یک میلیون و 600 هزار نفر سفارش فروش بخشی از سهام عدالت را در سامانه‌های بانک‌ها و شرکت‌های کارگزاری ثبت کرده‌اند که از مجموع 2750 میلیارد تومان بالغ بر 2.600 میلیارد تومان به حساب مشمولان واریز شده و 150 میلیارد تومان باقیمانده نیز در فرایند تسویه قرار دارد که پس از فرارسیدن مهلت تسویه و رفع اشکالات مربوط به اطلاعات بانکی و ارتباطی مشمولان به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

وی افزود:اولویت اول سپرده گذاری مرکزی،بانک‌ها و کارگزاران در فروش سهام عدالت،حفاظت و صیانت از دارایی‌های مشمولان بوده تا ازسو استفاده‌های احتمالی جلوگیری شود و هیچ فردی غیر از سهامدار امکان سفارش گذاری برای فروش سهام را نداشته باشد.

سخنگوی سهام عدالت ادامه داد: با توجه به اینکه مشمولان تنها از طریق ارائه شماره شبای بانکی و تلفن همراه در بازار سرمایه احراز هویت شده اند، لذا سهامدارانی گه اطلاعات هویتی آن‌ها با کوچک‌ترین مشکلی روبه رو بوده از مرحله سفارش گیری حذف شده‌اند.

فهیمی گفت: سفارش فروش تعدادی از مشمولان به دلیل نقایص فوق لغو شده و سهام این گروه اصلا به فروش نرفته تا پول آن را دریافت کنند. زیرا باید مسجل شود که درخواست فروش سهام از سوی شخص سهامدار وارد سامانه‌ها شده است. این افراد باید با مراجعه به سامانه sahamedalat.ir و یا با مراجعه به بانک یا کارگزار مشکل هویتی را برطرف و از اجرای سفارش فروش مطمئن شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

82  ⁄    =  82