سود هر سهم بانک اقتصادنوین ۷۷درصد رشد کرد

بانک اقتصادنوین به‌عنوان سومین بانک کشور پس از سه سال صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به 1398/12/29 را به‌موقع در سامانه کدال منتشر کرد و آماده برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه در سی ام تیرماه سال جاری است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس اطلاعات منتشر شده "ونوین" در سامانه اطلاع‌رسانی ناشران کدال، این بانک در دوره 12 ماهه منتهی به اسفندماه 1398، در گزارش حسابرسی شده به ازای هر سهم 46 ریال سود محقق کرده که نسبت به گزارش حسابرسی نشده 77درصد رشد را نشان می دهد.

این تغییر عمدتاً ناشی از کاهش 10درصد سایر هزینه‌های اجرایی و افزایش 18درصد سایر درآمدها در گزارش حسابرسی شده بوده است.

بنا بر این گزارش بانک اقتصاد نوین با سرمایه ثبت‌شده 13,131,000 میلیون ریال طی عملکرد 12 ماهه سال مالی منتهی به۱۳۹۸/۱۲/۲۹  مبلغ 605,200 میلیون ریال سود خالص محقق کرده است.

علاوه بر این، رشد 47 درصدی منابع و کاهش حدود دو واحد درصدی هزینه تمام‌شده آن، افزایش 46.5 درصدی مانده تسهیلات اعطایی، کاهش بیش از 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرجاری، رشد قابل توجه 95 درصدی مانده ضمانت‌نامه‌های صادره، بخشی از مهم‌ترین دستاوردهای این بانک در سال گذشته است.

بر اساس این گزارش عملکرد قابل قبول "ونوین" و شفافیت مالی در گزارش‌های ارسالی به بورس موجب شده  که بازار سرمایه از سهم این بانک استقبال کندو موجب رشد بیش از 467 درصدی ارزش سهام بانک از ابتدای سال 1398 تا تاریخ ارائه گزارش(۱۳۹۹/۴/۲۰)شود.

 

 

دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  12