کسب و کارها چگونه با دفاتر کار آینده خو بگیرند؟

چالش‌های دورکاری و دفاتر مجازی

همه‌گیری بیماری کرونای جدید، روابط ما را با دفاتر کار و ادارات برای همیشه تغییر می‌دهد. بروز این تحولات باعث شده‌است تا کسب و کارهای تازه‌ای برای تطابق کمپانی‌ها و کسب و کارهای کنونی با این شرایط شکل بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، روز به روز به تعداد شرکت‌های مشاور در زمینه تحول کسب و کار و مدیریت محیط اداری اضافه می‌شود. این کمپانی‌ها با هدف کمک به کسب و کارهای نوپا و کمپانی‌های سنتی برای تطبیق با شرایط جدید کار در دوران شیوع ویروس کرونا مشاوره و آموزش می‌دهند.

شیوع بیماری کرونا، نه تنها باعث نگرانی جهانی از سلامت شهروندان و مخاطرات طبیعی برای ادامه کسب و کارها شد، بلکه به شکل مستقیم بر نحوه مدیریت محیط کار و دفاتر اداری هم تأثیر گذاشته‌است. بسیاری از شرکت‌ها بر اثر مقررات مبارزه با همه‌گیری مجبور شدند دفاتر خود را تعطیل کنند و از کارکنان‌شان بخواهند که به کار در منزل ادامه دهند.

بدون دورنمای پایان شرایط قرنطینه و خانه‌نشینی در بسیاری از نقاط جهانی، بسیاری از کسب و کارها، به دنبال این هستند که راه حلی دائمی برای مقابله با شرایطی این چنینی پیدا کنند.

دفاتر کار سنتی دیگر جوابگو نیستند

دفاتر کاری به شکل کنونی، بر اساس رویکرد سنتی ساخته شده‌است که بیشترین تعداد کارمند را در کوچک‌ترین محیط ممکن جمع کند. کارمندان با ساعات کار مشخص، در طول روز در کنار یکدیگر و در محیط‌های بسته و دائمی مشغول به کار هستند.

اما این شرایط دیگر جوابگوی محیط کار نیست. فاصله‌گذاری اجتماعی، اجتناب از رفت و آمدهای غیرضروری و لزوم تعیین ساعات کاری منعطف برای افرادی که نیازمند دورکاری هستند، باعث شده‌است تا فرهنگ کاری در بسیاری از ادارات و کسب و کارها تغییر کند.

کسب و کارها برای آشنایی با این شرایط جدید نیازمند آموختن نحوه مدیریت جدید برای محیط‌های کاری هستند. اما شیوه این تحولات و مسیر صحیح و کم هزینه تغییر در فرهنگ کار، یکی از مسائلی است که مدیران جدید و باسابقه، نیازمند مشاوره و آموزش در مورد آن هستند.

نیاز مدیران کسب و کارها به مشاوره

اگر قرار باشد دفاتر به شکل سنتی مورد استفاده قرار نگیرند، پس چگونه باید از آن‌ها بهره‌برد؟ آیا باید ساختمان‌ها و دفاتر را واگذار کرد؟ آیا امکان تغییر کاربری دفاتر ثابت پیشین وجود دارد؟ آیا امکان تبدیل میزهای اداری ثابت کارکنان به میزهای چند منظوره موقت وجود دارد؟ چگونه می‌توان محیط‌های فیزیکی کار را به محیط‌هایی ایمن و سالم در مقابل شیوع همه‌گیری تبدیل کرد؟ رویکرد هزینه‌های مدیران باید به چه سمتی باشد تا کسب و کارها از تحول در فرهنگ کار به سمت ساعات منعطف، دورکاری، دفاتر مجازی و میزهای مشترک ضرر نکنند؟

کمپانی UBC یا مراکز کسب و کار دانشگاهی ( University Business Centres) در بریتانیا یکی از شرکت‌هایی است که خدمات مشاوره برای تحول در محیط کار را در اختیار کسب و کارهای نوپا و کمپانی‌هایی که قصد تغییرات در محیط کار دارند می‌دهد.

جسی استات (Jesse Stott ) و جورج لنکستر (George Lancaster ) این شرکت مشاوره را با همکاری دانشگاه لیدز بکت تاسیس کرده‌اند تا به کمپانی‌های بریتانیایی روش‌های تحول محیط کار را آموزش دهند.

این کمپانی با ایجاد سه مرکز در لیدز، هالیفکس و ویکفیلد، به مشتریانش آموزش می‌دهد که چگونه فرآیند تحول از محیط‌های کار سنتی به محیط‌های کار مناسب برای شرایط جدید را طی کنند و با چالش‌های مقابل این تحول کنار بیایند.

نیاز به تغییر فرهنگ کار

چالش‌ها فقط مقابل کارفرمایان نیست. چالش‌هایی همچون نگهداری از کودکان، حواس‌پرتی‌های ناشی از خانه ماندن، محدودیت‌های دفاتر دیجیتال و محیط منزل برای کار و تنهایی از جمله اصلی‌ترین مشکلات در مقابل کار از خانه هستند، به اضافه اینکه دهه‌هاست مردم عادت کرده‌اند محیط خانه را به پناهگاهی برای رهایی از محیط کار تبدیل کنند، اما این شرایط در حال تغییر است.

هر چند بر خلاف دوران اوج گسترش بیماری کووید۱۹ قرار نیست که همه کارکنان تمام وقت کار خود را دورکاری کنند و از منزل به کار ادامه دهند، اما قطعاً بخشی از کارکنان از مزایای ساعات کار منعطف و گزینه برای دورکاری بیشتر بهره‌مند می‌شوند.

دفاتر کار در شرایط شیوع کرونا باید به شکلی بازطراحی شوند که بتوانند با قواعد فاصله‌گذاری اجتماعی برای جلوگیری از انتقال بیماری تطابق پیدا کنند. اینکه کسب و کارها چگونه با شرایط تغییر فیزیکی دفاترشان و تقاضای بیشتر برای ساعات کاری منعطف کنار بیایند، اساسی‌ترین زیربنا برای محیط‌های کار آینده است.

 

منبع: پرولیفیک نورت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

66  ⁄    =  11