۵ بانک که بیشترین سرانه کارت به خودپرداز دارند را بشناسیم/ بانک پارسیان در جایگاه اول

بانکداری الکترونیک بررسی کرد؛

تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد بانک‌های پارسیان، کارآفرین، انصار، توسعه تعاون و ایران زمین تا اردیبهشت ماه امسال بیشترین سرانه کارت به خودپرداز را داشته‌اند. به طوریکه تا دوره منتهی به اردیبهشت‌ماه بانک پارسیان به ازای هر atm بالغ بر 29 هزار فقره کارت صادر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس آمار بانک مرکزی تا دوره منتهی به اردیبهشت‌ماه سال جاری، به ازای هر خودپرداز از بانک پارسیان، بالغ بر 29 هزارکارت توسط این بانک صادر شده است. سپس با فاصله زیادی بانک کارآفرین با سرانه بالغ بر 17 هزار فقره به ازای هر atm قرار دارد.

سومین و چهارمین رتبه نیز به بانک‌های انصار و توسعه تعاون با سرانه نزدیک به 11 هزار فقره کارت به ازای هر خودپرداز تعلق دارد. در مقام پنجم بانک ایران‌زمین قرار گرفته که به ازای هر خودپرداز منصوبه خود بالغ بر 10 هزار کارت صادر کرده است.

نگاهی به لیست بانک‌هایی که بیشترین تعداد کارت صادره را داشته اند نشان می‌دهد بانک پارسیان در رتبه سوم قرار دارد و بعد از بانک‌های ملی و ملت قرار گرفته است. در لیست بانک‌هایی که بیشترین تعداد خودپرداز را دارند نیز بانک پارسیان در میانه‌های صف و ردیف 17 ام قرار دارد.

بیشترین تعداد کارت از کدام بانک‌ها صادر شده است؟

گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد تعداد کارت‌های صادر شده تا اردیبهشت‌ماه امسال بالغ بر 340 میلیون بوده که بیشترین کارت صادرشده تا این زمان، به ترتیب مربوط به بانک‌های ملی، ملت، پارسیان، سپه، صادرات و کشاورزی است. این بانک‌ها به ترتیب 72 میلیون، نزدیک به 43 میلیون، نزدیک به30 میلیون، 28 میلیون، 21 میلیون، 15 میلیون، 14 میلیون، 13 میلیون، بالغ بر 11 میلیون و 10 میلیون از کارت‌های موجود در شبکه بانکی را صادر کرده اند.

به عبارتی 21درصد از کارت‌های صادرشده مربوط به بانک ملی، 13درصد بانک ملت و 9 درصد بانک پارسیان بوده است.

کدام بانک‌ها بیشترین خودپرداز را دارند؟

تعداد خودپردازهای بانکی تا اردیبهشت‌ماه امسال بالغ بر 60 هزار عدد اعلام شده است که بر اساس گزارش بانک مرکزی بیشترین تعداد مربوط به بانک‌های ملی، صادرات، ملت، سپه و تجارت است و به ترتیب 8 هزار، بالغ بر 5 هزار، نزدیک به 5 هزار، بالغ بر 4 هزار و نزدیک به 5 هزار بوده اند.
به بیانی دقیق‌تر، 13 درصد از خودپردازهای موجود مربوط به بانک ملی است و پس از آن بااختلاف زیادی بانک‌های صادرات ایران، ملت، سپه و تجارت به ترتیب 8 درصد، نزدیک به 8 درصد، 6 درصد و نزدیک به 6 درصد از خودپردازهای موجود را پوشش می‌دهند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  11  =  20