شبکه‌های اجتماعی همکاری با پلیس هنگ کنگ را متوقف کردند

شرکت های فیسبوک، گوگل، توییتر، واتس‌اپ و تلگرام گفته اند که از ادامه همکاری در زمینه ارائه اطلاعات مربوط به کاربران به پلیس هنگ کنگ خودداری می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از رویترز، در پی اجرایی شدن "قانون امنیتی" جدید جمهوری خلق چین در هنگ کنگ، شرکت های فیسبوک، گوگل، توییتر، واتس‌اپ و تلگرام گفته اند که از ادامه همکاری در زمینه ارائه اطلاعات مربوط به کاربران به پلیس هنگ کنگ خودداری می کنند.

تا پیش از این، این شرکت ها به درخواست پلیس این سرزمین برای اطلاعات در جریان پیگیری جرایم پاسخ مثبت می دادند اما با اجرایی شدن این قانون، نگرانی از گسترش محدوییت های سیاسی سرزمین اصلی به هنگ کنگ و سوء استفاده دولت چین از این اطلاعات علیه منتقدان و مخالفان سیاسی باعث اتخاذ این تصمیم شده است.

اپل هنوز به این تصمیم نپیوسته اما انتظار می رود به زودی از آن تبعیت کند. فعالیت سایر شرکت های شبکه های اجتماعی در سرزمین اصلی چین ممنوع است اما اپل همچنان اجازه کار در چین را دارد. میکروسافت هم که پیشتر اطلاعاتی در مورد کاربران خود در هنگ کنگ را به مقامات قضایی هنگ کنگ می داد هنوز در مورد توقف همکاری تصمیمی نگرفته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =