استفاده از «تیک تاک» در ارتش آمریکا ممنوع شد

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد دولت واشنگتن برنامه‌ای را برای ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن‌های چینی در دست بررسی دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا بامداد سه شنبه اعلام کرد واشنگتن به طور قطع به دنبال ممنوعیت استفاده اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی چین از جمله شبکه «تیک تاک» است.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: نمی‌خواهم پیش از رئیس جمهور به این مسئله اشاره کنم، اما این چیزی است که ما به دنبال آن هستیم.

پمپئو پیشتر از ممنوعیت استفاده از شبکه چینی تیک تاک و ۵۸ برنامه ساخت این کشور در هند استقبال کرد. ارتش آمریکا نیز به دلیل نگرانی‌های امنیتی به سربازان خود دستور داده است که از نرم‌افزار ویدئویی چینی «تیک تاک» استفاده نکنند.

نگرانی‌هایی میان جامعه دفاعی و اطلاعاتی آمریکا ایجاد شده است مبنی بر اینکه مقامات چینی از طریق این برنامه می‌توانند اطلاعات تلفن همراه را به دست آورند و از این طریق، مقامات و کادر نظامی آمریکا را رهگیری کند.

روابط میان آمریکا و چین که پیش از این بر سر تعرفه تجاری، هواوی و شیوع ویروس کرونا به تیرگی گراییده بود، با تصویب قانون امنیت ملی هنک کنگ دچار تنش بیشتری شده است. آمریکا این قانون را نقض استقلال هنگ کنگ می‌داند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  5