تجربه پاساژگردی در « دیوار فروشگاه ها »

۳۵ میلیون کاربر تا پیش از این، سایت دیوار را فقط به معامله خانه، خودرو و کالای دست دوم می‌شناختند اما از این به بعد قرار است با «دیوارِ فروشگاه‌ها» پاساژگردی‌ را هم تجربه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از آغاز ماه خرداد بخش جدیدی در سایت دیوار شروع به کار کرد. اگر ۳۵ میلیون کاربر این سایت تا پیش از این، دیوار را فقط به معامله خانه، خودرو و کالای دست دوم می‌شناختند اما از این به بعد قرار است با «دیوارِ فروشگاه‌ها» پاساژگردی‌ را هم تجربه کنند.

احتمالا در روزهای گذشته تبلیغات و بیلبوردهای «دیوار فروشگاه‌ها» را در سطح شهر دیده‌اید. بررسی سایت دیوار نشان می‌دهد که در روزهای اخیر بخش جدیدی در این سایت اضافه شده که در آن فروشگاه‌ها و مغازه‌ها کالاهای نو و دست اول خودشان را در معرض دید کاربران قرار می‌دهند. مسئولان این سایت می‌گویند ایده شروع این کار از اواسط اسفند، همزمان با شیوع بیماری کرونا آغاز به کار کرده است. یعنی زمانی که به دلایل قرنطینه و کاهش رفت و آمد افراد، فروشگاه‌ها با ضرر و زیان زیادی روبرو شده بودند. به گفته آنها دیوار قصد دارد با راه‌اندازی شعبه‌های آنلاین فروشگاه‌ها بخشی از زیان کسب و کارها را پوشش دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر دیوار فروشگاه‌ها دارای سه بخش لوازم الکترونیکی، لوازم منزل و پوشاک و وسایل شخصی است. از این سه قسمت می‌توان چه چیزهایی را تهیه کرد؟ این سوالی است که در ادامه این گزارش می‌توان به آن جواب داد.

دیوار الکترونیک، پاساژ علاالدین کوچک

رنج محصولاتی که در دسته الکترونیک دیوار فروشگاه‌ها فروخته می‌شود بسیار متنوع است. اینجا یک پاساژ علاالدین را داخل سایت می‌خرند و می‌فروشند. از ساعت هوشمند، موبایل، هدفون، لپ تاپ و وسایل جانبی موبایل مانند شارژر، پاوربانک، انواع کابل تا وسایل بازی مانند ایکس باکس و پلی استیشن در آن به صورت نو آگهی شده است. همچنین در داخل سایت می‌توان از تلویزیون، ویدئو پروژکتور، تلفن تا وسایل الکترونیک بزرگ مانند دوربین‌های مدار بسته، رادارهای الکترونیکی، دزدگیر یا وسایل اداری مانند پرینتر هم پیدا کرد. حتی تنوع بالایی از قاب‌های گوشی و نگه دارنده موبایل در آن یافت می‌شود. همه این وسایل الکترونیک، وسایل دست اول بازار هستند و می‌توان به جای خرید حضوری، آنها را اینترنتی از دیوار سفارش داد.

مسئولان دیوار در نشست خبری خود در هفته اول خرداد ماه اعلام کردند که تا آن زمان حدود سه هزار فروشگاه در «دیوارِفروشگاه‌ها» شروع به کار کرده‌اند. آماری که تقریبا برابر با تعداد مغازه‌هایی است که در دو طرف خیابان ولیعصر، از میدان راه‌آهن تا تجریش وجود دارد. آنها اعتقاد دارند مزیت خرید وسایل مورد نیاز با این روش از دیوار این است که می‌توان بدون صرف وقت زیاد، قیمت یک وسیله مورد نظر را از چند فروشگاه مقایسه و سپس خریداری کرد.

بازار شوش یا دیوار فروشگاه‌ها

وقتی وارد دیوار فروشگاه‌ها می‌شویم و بر روی لوازم منزل کلیک می‌کنیم از لحاظ تنوع اجناس و گستردگی، با بازاری مثل بازار شوش تهران روبرو خواهیم شد. با چند کلیک می‌توان از انواع لیوان، قهوه جوش، سرویس قاشق و چنگال گرفته تا وسایل تزئینی خانه مثل گل، شمعدان و … سر در آورد.

از سوی دیگر شبیه راسته امین حضور در آن می‌توان گاز، یخچال، جاروبرقی، اتو و کلیه وسایل برقی آشپزخانه دست اول هم پیدا کرد. همچنین شبیه فرش‌فروشی‌های هفت تیر و یافت آباد در اینجا موکت و انواع زیرانداز قدیمی و جدید، دستباف و ماشینی، مبلمان و کلیه وسایل چوبی خانه هم یافت می‌شود که با سفارش تلفنی و اینترنتی به جای حضوری راه را برای مشتری کوتاه‌تر می‌کند. به همین دلیل توضیح دیگر مسئولان دیوار این است که در شرایط کنونی گسترش کرونا، با این شیوه خرید می‌توان میزان رفت و آمد مردم را در سطح شهر کاهش داد.

علاوه بر همه این‌ها وسایل پذیرایی مانند سینی‌های مهمان، فنجان‌های قهوه‌خوری، وسایل مهمانی‌های بزرگ مانند تنور، دیگ و دیگچه، یا کتری‌های حسینیه‌ای، وسایل کافه و رستوران مانند اسپرسوسازهای نیمه صنعتی هم از همین سایت می‌توان خرید. با وجود این تعداد فروشگاه‌های متنوع، مسئولان دیوار گفته‌اند که این سایت قرار نیست از هیچ کدام کمیسیون دریافت کند. همین موضوع قرار است قیمت‌ها را نسبت به دیجی کالا پایین‌تر نگه دارد. همچنین به گفته آنها ویژگی برتر دیگر این شیوه جدید خرید کردن این است که اگر توضیحات یک کالا کافی نبود، می‌توان از طریق ارتباط مستقیم با فروشنده درباره آن محصول سوال کرد؛ نیازی که در هیچ یک از وب سایت‌های خرید و فروش آنلاین به آن توجهی نشده است.

خرید پوشاک و وسایل بهداشتی

دسته بندی آخر این سایت، یعنی دسته‌بندی لوازم شخصی شبیه به بازار تجریش تهران است. هرچیزی که فکرش را بکنید اینجا پیدا می‌شود؛ از عطر و ادکلن تا شلوار و روسری. با این حال بیشترین تنوع وسایل در این دسته به پوشاک تعلق می‌گیرد.

علاوه بر لباس‌هایی مانند روسری، انواع شلوار، پیراهن، کفش و تیشرت، ساعت، وسایل دیگری مانند لوازم تحریر هم می‌توانیم از اینجا بخریم. از پرگار، دفتر، کاغذ و بازی‌های فکری گرفته تا اسباب بازی، ساعت، ماشین اصلاح، پارچه، کیف هم در این دسته‌بندی آگهی شده است.

بخش بعدی وسایلی که اینجا می‌توان پیدا کرد وسایل آرایش است. شامپو و وسایل بهداشتی و تقویتی پوست و مو هم در این بازار از سوی برخی از فروشگاه‌ها فروخته می‌شود. حتی سرویس جواهر و همچنین سرویس‌های بدلی به همراه عینک طبی و غیرطبی هم آگهی شده است.

چه محصولاتی در «دیوارِفروشگاه ها» بیشتر آگهی شده است؟

به نظر می رسد با چنین تنوعی در «دیوار فروشگاه ها» دیگر نیاز به رفت‌وآمد افراد در سطح شهر به حداقل ممکن برسد. به خصوص در روزهایی که به گفته مسئولان بهداشتی کشور هر 13 دقیقه یک نفر بر اثر بیماری کرونا فوت می‌کند، افراد زیادی ترجیح می‌دهند نیاز خود را بدون بیرون آمدن از خانه تهیه کنند. به گفته مسئولان دیوار تا امروز «پوشاک»، «کیف، کفش و کمربند»، «موبایل، تبلت و وسایل جانبی آن»، «فرش» و «وسایل آنتیک و تزئینی» جزء دسته بندی های پر آگهی در این بخش از سایت بوده است. «دیوار فروشگاه‌ها» به زودی قرار است بخش‌های بیشتری از نیازهای مشتریان را پوشش دهد تا شهروندان تا جای ممکن با کمک این سایت میزان حضور خود را در فضای عمومی کاهش دهند و به جای آن این شکل از پاساژگردی را تجربه کنند.

 

 

 

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

26  +    =  30