شاخص بورس ۱ میلیون و ۷۰۰تایی شد

تالار شیشه ای همچنان در حال تاختن

به نظر می رسد شاخص کل با پشت سر گذاشتن مقاومت ها طی چند روز کاری گذشته، سودای صعودی دیگر در سر داد؛ این در حالی است که امروز معاملات در نماد شستا به دلیل مسائل نظارتی لغو شده است و باید دید لغو معاملات این نماد چه تاثیری بر شاخص خواهد داشت.

شاخص کل بورس امروز با رسیدن به قله یک میلیون و ۷۳۰ هزار و ۸۲۸ واحدی و رشد ۷۵ هزار و ۳۹۸ واحدی توانست رکوردهای جدیدی به ثبت برساند.

شاخص هم وزن نیز با رشد ۱۲ هزار و ۱۸۸ واحد توانست به شاخص ۴۸۲ هزار واحدی دست یابد.

ارزش بازار نیز امروز ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان معامله شد و ۵۲۷ هزار و ۳۵۰ فقره معامله نیز در یک ساعت طی شده از آغاز معاملات انجام شده است.

ارزش معاملات امروز حدود ۵ هزار میلیارد تومان است و شستا با تأثیر ۲۲ هزار و ۴۱۹ واحدی در رشد شاخص کل، از اثرگذارترین نمادهای معاملات امروز تا اینجا بوده است.

فولاد نیز ۴ هزار و ۸۴۸ و فارس و فملی نیز به ترتیب با ۴ هزار و ۷۰۰ و ۴ هزار و ۳۰۰ واحد رشد از اثرگذارترین نمادهای رشد بازار امروز بودند.

فرابورس نیز امروز رشد ۴۰۸ واحدی داشت و ارزش بازار اول و دوم فرابورس برای نخستین بار به یک میلیون و ۱۵۵ هزار و ۳۷۹ تومان رسید.

میزان رشد شاخص در معاملات امروز ۴.۵ درصد بود که در نوع خود بی نظیر بوده است.

بانکی‌ها، حمل و نقلی‌ها و شرکت‌های ساختمانی اکثراً به سقف دامنه نوسان ۵ درصدی رسیده اند؛ اما پتروشیمی‌ها در دامنه نوسان ۲ درصدی در معاملات امروز باقی مانده اند.

این در حالی است که معاون عملیات بازار شرکت بورس زمزمه های مربوط به ابطال معاملات امروز شستا را تایید کرد و گفت: به دلیل بحث های نظارتی، تصمیم گرفته شد معاملات امروز این هلدینگ، تایید نشود.

بورس پرس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =