افزایش ۴برابری ارائه تسهیلات بلاعوض به فناوران

مدیر پذیرش صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: میزان حمایت بلاعوض صندوق در سال ۹۸ بیش از ۴ برابر سالهای قبل بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محسن نوتاش امروز در رویداد مجازی ارائه نیازهای فناورانه صنعت برق که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد در خصوص نحوه حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکتهای دانش بنیان در تمام مراحل تولید  گفت: وظیفه صندوق نوآوری در اکوسیستم نوآوری حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و در تمام چرخه تولید محصول از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: ابزارهای مالی صندوق نوآوری در تمام چرخه تولید محصول از ایده تا ورود به بازار در خدمت شرکت‌های دانش بنیان است.

مدیر پذیرش صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به چهار دسته تقسیم می شود، گفت: این خدمات در حوزه ارائه تسهیلات ضمانتنامه، سرمایه گذاری و توانمندسازی هستند.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات که یکی از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی محسوب می شود، گفت: این تسهیلات برای نمونه سازی قبل از تولید صنعتی، تولید صنعتی، سرمایه در گردش، اشتغال زایی، اسناد خزانه اسلامی، تأمین دفتر کاری، لیزینگ و استصناع مصنوعی به فناوران از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه می شود.

وی با اشاره به تسهیلات توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این تسهیلات در حوزه آموزش، مشاوره، توسعه بازار، استاندارد و تأییدیه، حفاظت از مالکیت فکری، رویدادها و شبکه سازی، رتبه بندی رقابت پذیری و کمک هزینه تحقیق و توسعه به فناوران اعطا می شود.

مدیر پذیرش صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه با همکاری ۱۲ بانک بیش از سه برابر منابع اهرمی شده، به شرکت های دانش بنیان تسهیلات اعطا شده است، خاطرنشان کرد: با پرداخت ۴۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۲ صندوق پژوهش و فناوری، زمینه فعالیت گسترده این صندوق ها در سراسر کشور فراهم شد.

وی با اشاره به مبلغ ضمانتنامه صادر شده از آذرماه ۹۷ تاکنون به شرکت های دانش بنیان تأکید کرد: صدور ضمانتنامه از طریق شبکه بانکی و مورد پذیرش کلیه کارفرمایان با ایجاد شرایط ترجیحی برای شرکت ها انجام شده که این میزان ۳۷ برابر عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی گذشته است.

وی گفت: در سال ۹۸، ۱۱ میلیارد تومان حمایت بلاعوض برای بیش از سه هزار درخواست شرکت های دانش بنیان اعطا شده است.

مدیر پذیرش صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: میزان حمایت بلاعوض صندوق در سال ۹۸ بیش از ۴ برابر سالهای قبل بوده که در سه ماهه ابتدایی امسال، هزار و ۲۰۰ درخواست برای دریافت خدمات توانمندسازی ثبت شده است.

نوتاش در خصوص فعالیت‌های قبل از تولید صنعتی تصریح کرد: این تسهیلات با نرخ بهره ۱۱ درصد به شرکت ها اعطا می شود که دوره بازپرداخت آن ۵ ساله است.

وی در خصوص تسهیلات فروش اقساطی، لیزینگ، استصناع تأکید کرد: این تسهیلات با هدف توسعه بازار محصولات دانش بنیان از طریق تأمین خریدار اعطا می شود؛ نرخ ا ین تسهیلات ۹ درصد است و دوره تنفس سه ساله دارد.

مدیر پذیرش صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص تسهیلات صنایع در گردش، گفت: این تسهیلات در هزینه های اجرای قراردادهای جاری، هزینه های تولید سالانه محصولات دانش بنیان براساس برآورد فروش شرکت و خرید مواد اولیه، دستمزد، اجاره محل و غیره توسط شرکت ها مصرف می شود.

وی در خصوص اعطای سرمایه در گردش بانکی خاطرنشان کرد: این تسهیلات برای ارزیابی مالی و اعتباری شرکت، تعیین تضامین توسط بانک، حمایت تا ۷۰ درصد فروش دانش بنیان، تسهیلات بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعطا می شود.

 

 

منبع: مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  ⁄  7  =