سهامداران عدالت در روش مستقیم می‌توانند از امروز سهام را معامله کنند

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت:

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت گفت: ۱۸.۹ میلیون سهامدار عدالت که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند از امروز می‌توانند دارایی را در پرتفوی مشاهده، خرید و فروش کرده یا سهام را نگه دارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حسین فهیمی درخصوص زمان خرید و فروش سهام افرادی که روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند گفت: برای افرادی که سبد سهام عدالت متعلق در دارایی‌ آنها مستقر نشده بود از شنبه 14 تیر ماه این سهام به آنها تخصیص داده خواهد شد و کسانی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند اولاً دارایی را در پرتفوی سهام ببینند، ثانیاً‌ می‌توانند سهام را اضافه کنند‌، بفروشند، تبدیل کنند و یا نگه دارند

وی درباره آخرین آمار سهامداران عدالت در روش مستقیم افزود: طبق اطلاعات سازمان خصوصی‌سازی آمار کسانی که روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند در پایان خرداد ماه 18 میلیون و 900 هزار نفر بوده‌اند. شورای عالی بورس مشغول تدوین چارچوب‌ها و قواعد و مقرراتی است که بر اساس آن اجرای موفق، مؤثر، حرفه‌ای و کارآمد روش سهامداری غیرمستقیم را تسهیل کند.

این مقام مسئول ادامه داد: بعد از اینکه مقررات، چارچوب‌ها و قواعد سهامداری عدالت در روش غیرمستقیم به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ابلاغ شود و پس از اینکه دارایی شرکت‌های سرمایه‌گذاری به آنها اختصاص پیدا کند، شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به تدریج در بورس پذیرفته می‌شوند و امکان معامله سهام این شرکت‌ها فراهم می‌شود. البته برآورد می شود کسانی که در روش غیرمستقیم سهام عدالت باقی مانده‌اند،تمایلی به فروش سهام ندارند و قصد ادامه سهامداری را دارند.

فهیمی تأکید کرد:‌ تمام ارکان بازار سرمایه و شورای عالی بورس دنبال تدوین راهکارها و چارچوب‌هایی برای اجرای منویات و ابلاغیه مقام معظم رهبری هستند تا شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به نحو مؤثر و مطلوب بتوانند دارایی افراد و سهامداران را که بصورت مدیریت غیرمستقیم انتخاب کرده‌اند مدیریت کنند و عایدی خوبی هم نصیب مشمولان کنند.

 

 

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  5