هند اپلیکیشن‌های چینی را مسدود کرد

هند تیک تاک، وی چت و بسیاری از برنامه های تلفن همراه چینی را به دنبال منازعه مرزی با چین مسدود کرده و کاربران هندی نمی توانند از این برنامه ها استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از انگجت، روز گذشته دولت هند در اطلاعیه‌ای جدید اعلام کرد ۵۹ اپلیکیشنِ توسعه‌داده‌شده توسط شرکت‌های چینی را مسدود می‌کند. دولت هند دلیل اصلی مسدود شدن اپلیکیشن‌های مذکور را وجود برخی نگرانی‌ها در زمینه‌ی تهدید امنیت و دفاع ملی هند توسط آن‌ها، اعلام کرده است. هند می‌گوید نگرانی درمورد فعالیت‌های این اپلیکیشن‌ها درنهایت باعث نقض حق حاکمیت می‌شود. مسدود شدن اپلیکیشن‌های چینی تنش‌های بین دو کشور پرجمعیت دنیا را وارد مرحله‌ای جدید می‌کند.

در بین اپلیکیشن‌هایی که بنابه دستور وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند مسدود شده‌اند نام‌های محبوبی همچون تیک‌تاک دیده می‌شود. آمار نشان می‌دهد که هند بزرگ‌ترین بازار تیک‌تاک در خارج از مرزهای چین به‌حساب می‌آید. به‌علاوه فرمان جدید وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند باعث مسدود شدن اپلیکیشن‌های Community و Video Call از شیائومی شده است؛ فراموش نکنید که شیائومی امروزه برترین شرکت گوشی‌ساز در بازار هند برشمرده می‌شود.

هند بزرگ‌ترین بازار خارجی تیک‌تاک به‌حساب می‌آید

 از بین دیگر اپلیکیشن‌های مسدود شده می‌توانیم به دو اپلیکیشن از گروه علی‌بابا شامل UC Browser و UC News و موارد دیگر نظیر Shareit و CM Browser و Club Factory و ES File Explorer یاد کنیم. Club Factory ادعا می‌کند که سومین شرکت بزرگ حوزه‌ی تجارت الکترونیک هند است.

هند دومین بازار بزرگ دنیا برای اینترنت به‌حساب می‌آید و طبق آمار، اینترنت در این کشور نفوذ بسیار زیادی دارد. ظاهرا امروزه تقریبا نیمی از مجموع ۱٫۳ میلیارد نفری که ساکن هند هستند به اینترنت اتصال دارند. این نخستین بار در تاریخ است که هند به‌منظور مسدود کردن این حجم از اپلیکیشن‌های خارجی فرمان صادر می‌کند. اخبار به‌دست رسیده حاکی از آن هستند که مقامات هند گفته‌اند اپلیکیشن‌های چینی باعث به‌خاطر افتادن امنیت و دفاع ملی می‌شوند.

در زمان نگارش این مقاله تمامی ۵۹ اپلیکیشن مسدودشده توسط هند، هنوز هم ازطریق گوگل پلی و اپ استور در این کشور قابل‌دانلود هستند. گوگل می‌گوید فعلا هیچ‌گونه خبری از دهلی نو دریافت نکرده است. اپل اما از «بررسی فرمان جدید هند»‌ خبر می‌دهد. اپل و گوگل پیش‌تر سابقه‌ی همکاری با برخی دولت‌ها به‌منظور حذف برخی اپلیکیشن‌های خاص را دارند و بعید نیست این بار هم با هند همکاری کنند.

مقامات دهلی نو می‌گویند شکایات زیادی را ازسوی منابع مختلف درمورد سوءاستفاده از برخی اپلیکیشن‌های اندروید و iOS دریافت کرده‌اند. این مقامات می‌گویند اپلیکیشن‌های موردبحث داده‌های گوشی را سرقت و آن‌‌ها را به‌شکلی غیرمجاز و بدون این‌که کاربر مطلع شود به درون سرورهایی که در خارج از هند حضور دارند، منتقل می‌کنند.

مسدود شدن اپلیکیشن‌های چینی، تنش‌های بین هند و چین را وارد مرحله‌ای جدید می‌کند

اطلاعیه‌ی روز دوشنبه، جدیدترین مرحله از تنش‌های بین هند و چین به‌حساب می‌آید. اوایل ماه جاری میلادی بود که تنش‌هایی جدی در مرز دو کشور انجام گرفت و شاهد درگیری‌هایی خونین بودیم. البته تنش‌های بین چین و هند ریشه در گذشته دارد و به‌تازگی به‌دلیل مشکلات یادشده این تنش‌ها بیش از پیش افزایش پیدا کرده‌اند. طی هفته‌های گذشته شماری از مقامات در بنادر و فرودگاه‌های هند از ترخیص برخی محموله‌های چینی از گمرک، خودداری کردند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  −  21  =