شرکت نفتی آمریکایی اعلام ورشکستگی کرد

شرکت چساپیک انرژی که یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی و گازی آمریکا و پیشرو در زمینه تولید نفت شیل به شمار می‌رود به خاطر کاهش شدید قیمت نفت ناشی از بحران پیش آمده به خاطر شیوع کرونا اعلام ورشکستگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از اسپوتنیک، شرکت چساپیک انرژی که یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی و گازی آمریکا و پیشرو در زمینه تولید نفت شیل آمریکا است اعلام ورشکستگی کرد.

این شرکت طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ما امروز به صورت داوطلبانه بر اساس بند 11 قانون حمایت از شرکت‌ها در دادگاه منطقه‌ای جنوب تگزاس اعلام ورشکستگی کرده‌ایم.

بر اساس بیانیه چساپیک، این شرکت قصد دارد تا طی شدن مراحل ورشکستگی به فعالیت خود ادامه دهد.

این شرکت همچنین توانسته 7 میلیارد دلار از بدهی‌های خود را تسویه کرده و 925 میلیون دلار هم از برخی مؤسسات تامین اعتبار برای ادامه فعالیت خود در زمان ورشکستگی وام دریافت کند.

وکلای این شرکت می‌گویند که احتمالا پس از دریافت کمک‌های دولتی ذیل بند 11 قانون حمایت از شرکت‌ها این چساپیک دوباره به شکل عادی به فعالیت خود بار خواهد گشت.

بر اساس مطالعات انجام شده از سوی مؤسسه دیلویت، صنعت نفت شیل آمریکا به خاطر همه گیری جهانی کرونا در حال ورود به یک دوره زمانی با فشار بالا است که می‌تواند به شکل‌گیری یک موج سنگین ورشکستگی شرکت‌ها منجر شده و باعث ضرر 300 میلیارد دلاری شرکت‌های شیل آمریکا شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

51  −    =  43