تسهیل ورود به کسب‌وکارهای ارز دیجیتال توسط NYDFS

سازمان خدمات امور مالی نیویورک (NYDFS) قوانین کسب مجوزی را پیشنهاد داده است که می‌تواند منجر به تسهیل حضور شرکت‌ها در کسب و کارهای ارز دیجیتال در این ایالت شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس گزارش امروز نیویورک پست، قانونگذاران این ایالت نظرسنجی عمومی درباره قانونگذاری پیشنهادی را انجام داده اند. طی این قانون پیشنهادی، قانونگذاری کسب و کارهای مرتبط با ارز دیجیتال تسهیل می‌شود. شهروندان تا تاریخ ۱۰ آگوست فرصت دارند تا نظر خود در این خصوص را بیان کنند.

این برنامه جدید به منظور ساده سازی کسب مجوز BitLicense است که در سال ۲۰۱۵ معرفی شده است. BitLicense برای تمام شرکت های ارز دیجیتال فعال در نیویورک که به دریافت، ذخیره سازی یا ارسال ارزهای دیجیتال می‌پردازند لازم و اجباری است.

در پنج سال گذشته، فقط ۲۵ شرکت توانسته اند این مجوز را دریافت کنند. بعضی از کسب و کارهایی که موفق به اخذ این مجوز نشده‌اند از دشوار بودن شرایط آن گفته اند و اذعان داشته اند که اخذ این مجوز ممکن است سال ها طول بکشد.

اگر چارچوب پیشنهادی جدید پذیرفته شود، به کسب و کارهای فعال در عرصه ارزهای دیجیتال در نیویورک امکان خواهد داد تا مجوز مورد نظر را اخذ کنند. با استفاده از این برنامه، شرکت های مختلف می‌توانند به طور کامل با شرکت های دارای مجوز همکاری داشته باشند.

پروپوزال دیگری که از جانب قانونگذاران این ایالت ارائه شده است شامل عرضه و استفاده از کوین های جدید است. شرکت های دارای مجوز از بین کوین های تایید و ارائه شده توسط NYDFS کوین مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند و سپس می‌توانند بدون آنکه مجبور به دریافت تاییدیه دیگری باشند، به صلاحدید خود از آن استفاده کنند.

دشوارتر شدن قانونگذاری ها در اسپانیا

اگرچه NYDFS در صدد تسهیل فعالیت کسب و کارهای مرتبط با ارز دیجیتال است، اما مقامات و مسئولان اسپانیا اخیرا الحاقیه ای منتشر کرده و از ارائه دهندگان خدمات ارز دیجیتال درخواست کرده اند تا در بانک مرکزی اسپانیا ثبت نام کنند.اسپانیا در صدد مطابقت با لایحه پنجم اقدامات ضدپولشویی اتحادیه اروپا است.

این کشور، تمام صرافی های ارز دیجیتال، ارائه دهندگان کیف پول ارز دیجیتال و سازمان های متصدی کلیدهای خصوصی مشتریان را ملزم به پیروی از قوانین کرده است. این نهادها ۹ ماه وقت دارند تا خدمات خود را در بانک مرکزی اسپانیا ثبت کنند.

منبع: CryptoPotato

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  40