نقش فناوری بلاکچین در تعیین ادامه ریاست جمهوری پوتین تا سال ۲۰۳۶

دولت روسیه در وبسایت خبری خود اعلام کرد شهروندان بالای ۱۸ سال خواهند توانست رأی الکترونیکی در خصوص الحاقیه قانون اساسی بدهند. این الحاقیه در صدد این موضوع است تا ولادیمیر پوتین برای دو دوره ۶ ساله دیگر رییس جمهور این کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، فناوری بلاک چین در تعیین ادامه ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین تا سال ۲۰۳۶ نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

دولت روسیه این خبر را از طریق وبسایت خبری خود اعلام کرد. طبق این گزارش، شهروندان بالای ۱۸ سال خواهند توانست رأی الکترونیکی در خصوص الحاقیه قانون اساسی بدهند. این الحاقیه در صدد این موضوع است تا ولادیمیر پوتین برای دو دوره ۶ ساله دیگر رییس جمهور این کشور باشد.

در خصوص توضیح چگونگی این موضوع، دولت بیان کرد که این فرآیند از سیستم رای گیری الکترونیکی مبتنی بر بلاک چین استفاده خواهد کرد. خلاصه ای از اعلان مورد نظر به شرح زیر است:

    ایمنی و شفافیت رای گیری الکترونیکی توسط فناوری بلاک چین تضمین خواهد شد. چنین شبکه ای دارای یک سرور نیست؛ برای تغییر اطلاعات مرتبط با این رویداد، کسب اجازه و تایید اکثر شرکت کنندگان در شبکه ضروری است. بنابراین تغییر و نفوذ به بلاک چین تقریبا غیرممکن است.

به نظر می‌رسد دولت روسیه این موضوع را پذیرفته است که رای‌گیری با استفاده از بلاک چین می‌تواند مشروعیت بیشتری به این فرآیند تصمیم گیری بیافزاید.

نهاد انتخاب رییس جمهور در ماه ژانویه، الحاقیه بحث برانگیزی را به قانون اساسی پیشنهاد داد که هدف آن، حفظ قدرت سیاسی ولادیمیر پوتین است.

فرآیند رای گیری ۲۴ الی ۳۰ ژوئن برگزار خواهد شد. در ماه آوریل ۲۰۱۹، BeInCrypto پیش بینی کرد که رای گیری بلاک چین در مقیاس بزرگ به زودی می‌تواند به واقعیت تبدیل شود.

قطعا همکاری و مشارکت رای گیری الکترونیکی در چشم انداز سیاسی روسیه سال ها مورد بررسی و توسعه قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۹، انتخابات مجلس روسیه و تصمیم گیری در خصوص افزودن بعضی ایستگاه های مترو در ترویتسک از سیستم رای گیری الکترونیکی استفاده کرده است.

گزارش ها از مسکو رویکرد منسجمی را در خصوص قانونگذاری ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین نشان می‌دهد.

در ماه مارس، بانک مرکزی روسیه بیان کرد که ممنوعیت بیت کوین در این کشور امکان پذیر نیست.

این بیانیه یک ماه پس از آن اعلام شد که بانک مرکزی، حساب های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال را به مسدود شدن تهدید کرده بود.

منبع: beincrypto

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1