کرونا؛ کاهش ۵ درصدی تولید برق با گاز طبیعی

تقاضا برای گاز طبیعی در سه ماهه اول سه درصد کاهش یافت و انتظار می‌رود برای کل سال 5 درصد کاهش پیدا کند که بزرگترین کاهش سالانه مصرف از زمان آغاز استفاده گسترده از این سوخت در نیمه دوم قرن گذشته خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس  گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، این کاهش عمدتا به دلیل کاهش هفت درصدی مصرف گاز برای تولید برق روی خواهد داد  که عامل ۶۰ درصد از کاهش تقاضای جهانی محسوب می‌شود.

 این کاهش مطابق با کاهش پنج درصدی پیش بینی شده برای مصرف برق در سال ۲۰۲۰ خواهد بود؛ از این رو اگر اقتصاد جهانی موفق شود بهبود سریعی پیدا کند ممکن است میزان این کاهش کمتر شود.

گاز طبیعی به سوخت مورد علاقه نیروگاه‌های برق تبدیل شده زیرا به عنوان پلی میان زغال سنگ به عنوان یک سوخت کثیف و تجدیدپذیرها دیده می‌شود.

این نوع گاز  نسبت به شوکهای تقاضا که سوختهای بخش حمل و نقل نظیر بنزین و سوخت جت تجربه کرده اند، آسیب پذیری کمتری دارد. با این حال بازار گاز طبیعی به دلیل کاهش تقاضا برای برق و این حقیقت که بازار پیش از شیوع کووید ۱۹ به دلیل رونق صنعت شیل و دمای هوای گرمتر در نیمکره شمالی با اشباع عرضه مواجه شده بود، در وضعیت مطلوبی بسر نمی‌برد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

77  −    =  71