کاهش ۶ درصدی تقاضای جهانی برای انرژی

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارش جدیدی با تحلیل آمار ۱۰۰ روزه، تاکید کرد که تقاضای جهانی برای انرژی در سال جاری شش درصد کاهش سالانه خواهد داشت که معادل از دست دادن کل تقاضای هند برای انرژی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارش جدیدی با تحلیل آمار ۱۰۰ روزه، تاکید کرد که تقاضای جهانی برای انرژی در سال جاری شش درصد کاهش سالانه خواهد داشت که معادل از دست دادن کل تقاضای هند برای انرژی است.

این دیده‌بان انرژی سه سناریوی جداگانه شامل تدابیر قرنطینه محدود، قرنطینه جزئی و قرنطینه کامل برای روند انرژی جهانی طراحی کرده است.

تقاضای جهانی برای انرژی در سه ماهه نخست امسال ۳.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت با این حال احتمال کاهش بیشتر تقاضا در سه ماهه دوم وجود دارد زیرا اکثر نقاط جهان در این مدت همچنان تحت قرنطینه بوده اند.

آژانس بین‌المللی انرژی انتظار دارد تقاضای جهانی برای انرژی در صورت کندی روند احیای همه مناطق جهان و ادامه محدودیتهای قرنطینه به مدت چند ماه دیگر، شش درصد نزول کند.

این رقم بزرگترین انقباض در ۷۰ سال اخیر و هفت برابر کاهش ثبت شده در زمان آخرین بحران مالی است.

آژانس بین‌المللی انرژی متذکر شده که در صورت مهار موفقیت آمیز ویروس کرونا و گشایش سریع اقتصادهای بیشتر، تقاضای جهانی برای انرژی ممکن است تنها چهار درصد کاهش پیدا کند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  9