فدرال رزرو توانایی ایجاد پول به شکل دیجیتال را دارد

رئیس بانک مرکزی آمریکا:

جروم پاول می گوید ما به‌عنوان یک بانک مرکزی، توانایی ایجاد پول به صورت دیجیتال را داریم. ما این کار را با خرید حواله‌های وزارت خزانه‌داری یا اوراق خزانه در ازای سایر اوراق بهادار تضمین‌شده دولتی انجام می‌دهیم؛ در واقع این کار عرضه پول را افزایش می‌دهد. ما همچنین ارز فیزیکی هم چاپ و آن را از طریق بانک‌های فدرال رزرو توزیع می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از کوین تلگراف، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا به‌تازگی در خصوص اقدامات انجام‌‌شده در طول بحران مالی اخیر صحبت کرده است. نکته حائز اهمیت اینجاست که بسیاری از کاربران توییتر، اظهارات اخیر وی را به‌عنوان مدرکی دال بر نیاز به ارزهای دیجیتال تعبیر کرده‌اند.

پاول در مصاحبه‌‌ روز یک‌شنبه خود اظهار داشت که فدرال رزرو در پاسخ به سقوط بازار سهام داوجونز در ماه مارس (اسفند ۹۸) و همچنین کم شدن علاقه سرمایه‌گذاران نسبت به اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری، اقتصاد را با چاپ و عرضه پول غرق کرد.

بر اساس اظهارات جروم پاول، فدرال رزرو علاوه بر چاپ فیزیکی پول، می‌تواند دلار آمریکا را به‌صورت دیجیتالی نیز ارائه کند. او در این باره گفت:

    ما به‌عنوان یک بانک مرکزی، توانایی ایجاد پول به صورت دیجیتال را داریم. ما این کار را با خرید حواله‌های وزارت خزانه‌داری یا اوراق خزانه در ازای سایر اوراق بهادار تضمین‌شده دولتی انجام می‌دهیم؛ در واقع این کار عرضه پول را افزایش می‌دهد. ما همچنین ارز فیزیکی هم چاپ و آن را از طریق بانک‌های فدرال رزرو توزیع می‌کنیم.

اسناد خزانه، نوعی از اوراق بهادار کوتاه‌مدت است که توسط دولت عرضه می‌شود. اوراق قرضه دولتی، اوراق قرضه‌ای است، که توسط دولت منتشر شده و سررسید طولانی‌تری دارند.

وقتی از او سوال شد که آیا فدرال رزرو می‌تواند در طول همه‌گیری کرونا کارهای بیشتری انجام دهد، گفت:

    به هیچ عنوان دست‌مان خالی نیست. تا وقتی که نیاز باشد، [این] بانک می‌تواند برنامه‌های تسهیلاتیِ فعلی خود را گسترش دهد.

بلافاصله پس از اظهارات رئیس فدارل رزرو افراد بسیاری در توییتر شروع به نقد سخنان وی کردند. مارتی بنت (Marty Bent) ضمن بیان این مسئله که غرق کردن سیستم اقتصاد با یک ارز دیجیتال مثل بیت کوین بسیار سخت‌تر خواهد بود، افزود:

    «ما آن را به‌صورت دیجیتالی ارائه می‌کنیم»
    «ما» در اینجا یعنی پنج نفر در سیستم فدرال رزرو که برای تغییر سیاست‌های پولی در جلسات «کمیته بازار آزاد فدرال» (FOMC) تصمیم می‌گیرند.
    ۵ نفر از میان ۳۳۰ میلیون نفر. برای تغییر سیاست‌های پولی و مالی آمریکا تنها ۵ نفر لازم است.
    کاری که با بیت کوین به سرانجام رساندنش بسیار سخت خواهد بود.

کمیته بازار آزاد فدرال زیرمجموعه‌ای از سیستم فدرال رزرو است. این کمیته حدوداً هر شش هفته یک بار جلساتی را برگزار می‌کند و وظیفه سیاست‌گذاری در امور پولی و مالی را بر عهده دارد.

افراد دیگری چون نیک چانگ (Nick Chong)، از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال، به اظهارنظرهایی مختصر بسنده کردند:

    این اظهارات روشی عجیب‌وغریب برای گفتن این مطلب است که «بروید و بیت کوین بخرید»

اقداماتی که پاول در مورد آن بحث می‌کند می‌تواند تأثیر آنی و سریع بر بازارهای سنتی داشته باشد. از سوی دیگر، طبق گزارش‌ها، رفتار صعودی اخیر بیت کوین حاکی از آن است که همبستگی بیت کوین و بازارهای سهام بسیار کمتر از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کروناست.

 

ارز دیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

44  ⁄    =  22