دستورالعمل نحوه تامین ارز مصارف خدماتی مرتبط با تسهیلات ارزی

بانک مرکزی ابلاغ کرد؛

براساس دستورالعمل بانک مرکزی، تامین ارز بابت سهم‌الشرکه (آورده) متقاضی و بازپرداخت تسهیلات اعطایی (اعم از اصل، سود و وجه التزام تاخیر تادیه دین) به تسهیلات‌گیرندگان از محل منابع بانک‌ها و بانک توسعه و تجارت اکو در چارچوب بخش چهارم مجموعه مقررات ارزی و نیز صندوق توسعه ملی به نرخ بازار دوم ارز و از طریق سامانه نیما امکان‌پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک مرکزی دستورالعمل نحوه تامین ارز بابت مصارف ارزی خدماتی مرتبط با تسهیلات ارزی را ابلاغ کرد.براساس دستورالعمل بانک مرکزی، تامین ارز بابت سهم‌الشرکه (آورده) متقاضی و بازپرداخت تسهیلات اعطایی (اعم از اصل، سود و وجه التزام تاخیر تادیه دین) به تسهیلات‌گیرندگان از محل منابع بانک‌ها و بانک توسعه و تجارت اکو در چارچوب بخش چهارم مجموعه مقررات ارزی و نیز صندوق توسعه ملی به نرخ بازار دوم ارز و از طریق سامانه نیما امکان‌پذیر است.

براساس این دستورالعمل تامین ارز بابت سهم‌الشرکه (آورده) متقاضی و بازپرداخت تسهیلات اعطایی (اعم از اصل، سود و وجه التزام تاخیر تادیه دین) به تسهیلات گیرندگان از محل منابع بانک جهانی و بانک توسعه اسلامی در چارچوب بخش چهارم مجموعه مقررات ارزی با تایید سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به نرخ بازار دوم ارز و از طریق سامانه نیما امکان‌پذیر است.

همچنین تامین ارز بابت سهم‌الشرکه (آورده) متقاضی و بازپرداخت تسهیلات ریفاینانس (اعـم از اصل، سود و وجه التزام تاخیر تادیه دین) حسب گروه کالای وارداتی به نرخ رسمی و یا نرخ بازار دوم ارز و از طریق سامانه نیما امکان‌پذیر است.

در این دستورالعمل تصریح شده که تسویه بدهی (اعم از اصل، سود و وجه التزام تاخیر تادیه دین) تسهیلات گیرندگان از محل حساب ذخیره ارزی موضوع آیین‌نامه اجرایی ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، به صورت ارزی (ارائه عین ارز از سوی بدهکار) و یا به صـورت ریالی مطابق آیین‌نامه مزبور است.

همچنین تامین ارز جهت بازپرداخت تسهیلات اعطایی(اعم از اصل، سود و وجه التزام تاخیر تادیه دین) از محل منابع جزء (د) بند (۶) قانون بودجه سال ۱۳۸۸ کل کشـور (موضوع تصـویبنامـه شماره ۲۱۱۶۰۷/ت۴۳۳۰۴ک مورخ ۱۳۸۸.۱۰.۲۷ کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسـی) بـه نرخ بازار دوم ارز و از طریق سامانه نیما امکان‌پذیر است.

این دستورالعمل همچنین تاکید کرده که تامین ارز بابت سهم‌الشرکه (آورده) متقاضی و بازپرداخت تسهیلات اعطایی (اعم از اصل، سود و وجه التزام تاخیر تادیه دین) به تسهیلات گیرندگان از محل منابع بانک‌ها در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور به نرخ بازار دوم ارز و از طریق سامانه نیما امکانپذیر است.

همچنین تأمین ارز بابت سهم‌الشرکه (آورده) متقاضی، پرداخت اقساط و هزینه‌های تبعـی اعتبـارات اسنادی فاینانس خـودگردان و غیرخودگردان، بـه نـرخ بازار دوم ارز و از طریق سامانه نیما امکان‌پذیر است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =