بیشتر سرمایه گذاران خواهان پرداخت هرچه سریعتر سرمایه خود هستند

در پی لغو پروژه بلاکچین تلگرام؛

طبق گزارش‌های تازه، تنها تعداد کمی از سرمایه‌گذاران پروژه شبکه باز تلگرام (TON)، پس از پایان همکاری تلگرام با این پروژه خواهان حمایت از آن هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از کوین تلگراف، شرکت تلگرام ۱۲ می (۲۳ اردیبهشت)، به صورت رسمی اعلام کرد که دیگر نقشی در توسعه پروژه بلاک چینیِ شبکه باز تلگرام و عرضه توکن‌های گرام (GRAM) ندارد. با این تصمیمِ تلگرام به نظر می‌رسد که مسئله دعوی قانونی میان این شرکت و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز به انتهای خود رسیده باشد. در حال حاضر می‌توان گفت که فقط تلگرام مانده و بازپرداخت ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه‌ای که از طریق سرمایه‌گذاران و طی عرضه اولیه سکه (ICO) در سال ۲۰۱۸ به‌دست آمده است.

پیش از کناره‌گیری تلگرام از پروژه TON، پاول دوروف (Paul Durov)، مدیرعامل این شرکت، دو گزینه را پیش روی سرمایه‌گذاران شبکه باز تلگرام قرار داده بود: ۷۲ درصد از سرمایه خود را پس بگیرند یا یک سال دیگر برای عرضه این بلاک چین منتظر مانده و اصل سرمایه به اضافه ۱۰ درصد آن را دریافت کنند.


بنا بر گزارش روز گذشته بخش روسی خبرگزاری فوربز، تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران شبکه باز تلگرام اعلام کرده‌اند که هر چه سریع‌تر خواهان پرداخت سرمایه‌شان هستند و گزینه بازپرداخت ۷۲ درصدی را انتخاب کرده‌اند. صندوق سرمایه‌گذاری دیسراپتیو ارا (Disruptive Era)، یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران شبکه باز تلگرام، اعلام کرده است که بیش از ۸۰ درصد سرمایه‌گذاران در این صندوق، به دنبال خارج کردن سرمایه‌هایشان از این پروژه هستند.

گفته می‌شود که سرمایه این صندوق سرمایه‌گذاری در شبکه باز تلگرام ۷۰ میلیون دلار است. این در حالی است که به نظر می‌رسد بسیاری از سرمایه‌گذاران دیگر شبکه باز تلگرام نیز خواستار بازپرداخت سرمایه‌هایشان هستند. لازم به ذکر است که سخنگوی این صندوق سرمایه‌گذاری عنوان کرده است که این تصمیم آنها هنوز قطعی نشده است.

تعدادی دیگر از سرمایه‌گذاران شبکه باز تلگرام هم خواهان خروج و دریافت ۷۲ درصد از اصل سرمایه خود هستند. ایگور ویندوگرادوف (Egor Vindogradov)، مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه سان کریپتو (Sun Crypto) نیز اعلام کرده است که تمام افرادی که سرمایه‌هایشان تحت مدیریت شرکتش است، خواهان خروج از پروژه هستند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از سرمایه‌گذاران پیش از این، زمان بازپرداخت سرمایه‌هایشان را طی اطلاعیه‌ای دریافت کرده‌اند. آناتولی کنیازف (Anatoly Knyazev)، مدیر بخش سرمایه‌گذاری شرکت اگزانت (Exante) و یکی از سرمایه‌گذاران پروژه TON، اعلام کرده است که ۷۲ درصد از سرمایه خود را دریافت کرده است.

کنیازف در بخشی از صحبت‌هایش گفت که تلگرام قصد ندارد تا سرمایه‌گذاران را مجبور به باقی ماندن در پروژه کند. او همچنین خاطرنشان کرد که این تصمیم عمدتا به دلیل نگرانی‌ها در ارتباط با دعوی قانونیِ مرتبط با سرمایه‌گذاران آمریکایی اتخاذ شده است.

طبق گزارش فوربز، ۴۲۴.۵ میلیون دلار از سرمایه ۱.۷ میلیارد دلاریِ جذب‌شده از طریق عرضه اولیه سکه تلگرام، از جانب سرمایه‌گذاران آمریکایی بوده است. چیزی در حدود ۱۷۵ نهاد و شخص مختلف در پروژه TON سرمایه‌گذاری کرده‌اند که ۳۹ نهاد/نفر آنها آمریکایی بوده‌اند. لازم به ذکر است که به دلیل ابهامات قانونی در این کشور، سرمایه‌گذاران آمریکایی شامل گزینه دریافت سود ۱۰ درصدی نخواهند بود.

در عین حال که برخی از سرمایه‌گذاران پروژه شبکه باز تلگرام در حال سبک و سنگین کردن حضور خود در پروژه هستند، برخی دیگر تصمیم خود را نهایی کرده‌اند. دیوید یاکوباشویلی (David Yakobashvili)، از بنیان‌گذاران ویم بیل دن فودز (Wimm-Bill-Dann Foods»، با حدود ۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در TON، اعلام کرده است که همچنان و علیرغم ضرب‌الاجل تعیین‌شده (۱۵ می) در حال مذاکره با مقامات تلگرام بر سر گزینه اعطای وام به این شرکت است.

سرگی سولونین (Sergey Solonin)، از بنیان‌گذاران گروه کیوی (Qiwi) و از سرمایه‌گذاران شبکه باز تلگرام (با ۱۷ میلیون دلار سرمایه)، از جمله افرادی است که تصمیم گرفته تا همچنان نسبت سرمایه خود را در شبکه باز تلگرام نگه دارد.

 

ارز دیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  ⁄  9  =