هکرها اطلاعات بیش از ۱۲۹ میلیون راننده را در ازای رمزارز به فروش گذاشتند

معاوضه اطلاعات در بازار سیاه با بیت کوین

بیت کوین، رمزارز شماره یک بازار همچنان به طور ویژه برای فعالیت‌های غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هکرهای ناشناس اطلاعات بیش از ۱۲۹ میلیون نفر از صاحبان خودروهای روسی را در ازای معاوضه با رمزارز در بازار سیاه به فروش گذاشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، خبرگزاری روسی RBC، روز گذشته اعلام کرد که اطلاعات فاش شده شامل اسامی کامل، آدرس‌ها، شماره گذرنامه و سایر داده‌های متعلق به میلیون‌ها نفر از صاحبان اتومبیل روسی است.

گفته می‌شود که این اطلاعات به سرقت رفته، از مرکز رجیستری اداره عمومی ایمنی ترافیکی وزارت کشور روسیه به دست آمده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اعتبار داده‌ها توسط یک کارمند شرکت کرایه و فروش خودرو محلی تایید شده‌است. RBC اعلام کرد داده‌های به سرقت رفته، در ازای دریافت رمزارز به فروش میرسد. به این ترتیب، خرید نسخه کامل بانک اطلاعاتی، ۰.۳ بیت‌کوین هزینه دارد که در زمان نشر خبر در حدود ۲۹۰۰ دلار ارزیابی میشود.

در این گزارش، هکرها همچنین پیشنهاد کردند که برخی از داده‌های اختصاصی را به ازای دریافت ۱.۵ بیت کوین معادل ۱۴۴۰۰ دلار در اختیار خریداران قرار خواهند داد.

رمزارزها به طور فزاینده‌ای برای فعالیت‌های غیرقانونی در بازارهای سیاه استفاده میشوند. طبق گفته چین آلسیس، شرکت تحلیلی بلاکچینی مستقر در نیویورک، حجم جریان‌های رمزنگاری بازارهای سیاه در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار در چهار سال اخیر به دو برابر افزایش یافته است.

مجرمان سایبری اغلب داده‌های دزدیده شده را در بازار سیاه تقریباً به هیچ می‌فروشند و حتی آن را به صورت رایگان در اختیار دیگران قرار میدهند. دراواسط آوریل سال ۲۰۲۰، هکرها بیش از ۵۰۰ هزار حساب کاربری مربوط به کاربران پلتفرم ویدیو کنفرانس زوم را بازای کمتر از یک پنی می‌فروختند.

در ماه مارس نیز، ۲۶۶ هزار نام کاربری و کلمه عبور صندوق سرمایه‌گذاری تردنت کریپتو (Trident Crypto) در پی بروز یک نقض مهم امنیتی به سرقت رفت.

منبع: cointelegraph

xblockchain

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

71  −    =  63