درخواست ویزا برای ایجاد ارز دیجیتال بر بستر بلاکچین اتریوم

شرکت پرداخت ویزا درخواست پتنت (حق اختراع) برای ایجاد ارز دیجیتال به اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا ارائه داده است که این ارز دیجیتال احتمالا بر بستر بلاک چین اتریوم می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از کوین تلگراف، سرمایه گذاران سایمن هاری (Simon Hurry) و الکساندر پیر (Alexander Pierre) از اتحادیه خدمات بین المللی ویزا در سان فرانسیسکو، در صدد ثبت پتنتی برای ارز دیجیتال بر بستر بلاک چین و تحت کنترل یک رایانه مرکزی بوده اند.

این درخواست به اتریوم به عنوان شبکه احتمالی این ارز دیجیتال اشاره کرده است. در این درخواست، جزییات دو ثبت مختلف بیان شده است. یکی از آنها بیان کرده است:

    ارز دیجیتال با مقدار مشخص که برای کلیدهای عمومی موجود در کیف پول دیجیتال ایجاد شده است. ثبت دیگر نیز خاطرنشان کرده است: حذف ارز فیزیکی از موحودی در گردش سیستم ارزهای سنتی.

در این درخواست فرایند متمرکزی برای حفظ ارزش این استیبل کوین توضیح داده شده است:

    هربار که یک دلار ارز سنتی به صورت دیجیتال ایجاد می‌شود، نهاد متمرکز اطمینان می‌دهد که یک اسکناس یک دلاری از موجودی در گردش حذف می‌شود تا ارزش ارز سنتی دیجیتالی شده ساماندهی و حفظ شود.

اگرچه به دلار آمریکا به عنوان یکی از ارزهای سنتی مورد استفاده، اشاره شده است اما فوربز گزارش داده است که این پتنت می‌تواند برای سایر ارزهای دیجیتال بانک مرکزی نظیر پوند، ین و یورو نیز اعمال می‌شود. فوربز در این خصوص گفت: ارز فیزیکی بانک های مرکزی سراسر جهان را می‌توان به صورت دیجیتال تبدیل کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =