سقوط شاخص وال استریت، رشد قیمت نفت

در پایان معاملات هفتگی رقم خورد

در پایان معاملات روز جمعه به وقت آمریکا، در اولین روز معاملات ماه جدید میلادی، با سقوط سنگین سهام آمازون شاخص‌های سهام وال‌استریت سقوط کردند.همچنین با آغاز کاهش تولید نفت اوپک پلاس برای مقابله با عرضه مازاد، قیمت‌های نفت نوار سقوط ۳ هفته‌ای خود را پاره کرده و به رشد هفتگی دست یافتند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، روز جمعه، با آغاز کاهش تولید نفت اوپک پلاس برای مقابله با عرضه مازاد، قیمت‌های نفت نوار سقوط ۳ هفته‌ای خود را پاره کرده و به رشد هفتگی دست یافتند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۴.۹۹ درصد یا ۹۴ سنت جهش کرد و در مرز ۲۰ دلار در ۱۹.۷۸ دلار بسته شد. این شاخص در طول جلسه معاملاتی روز جمعه به بالای ۲۰ دلار هم جهش کرده بود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۷ سنت یا ۰.۶ درصد رشد کرد و به دلار رسید.

بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، برنت، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۰ درصد سقوط کرد و ماه گذشته به پایین‌ترین سطح ۲۹ ساله خود رسید. اما این هفته پس از ۳ هفته سقوط قیمت نفت برنت توانست بیش از ۲۰ درصد جهش کند.

قیمت نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم این هفته ۱۶ درصد جهش کرد.

قیمت‌های نفت در روز جمعه از یک سوی دیگر هم تقویت شدند. بی کر هیوز اعلام کرد که شرکت‌های انرژی آمریکا این هفته برای هفتمین هفته متوالی از تعداد چاه‌های نفت فعال خود کاسته‌اند و تعداد کل آنها را به ۳۲۵ حلقه کاهش داده‌اند. این پایین‌ترین تعداد چاه فعال از ژوئن ۲۰۱۶ تا کنون است.


سقوط سنگین 600 هزار واحدی داوجونز

در اولین روز معاملات ماه جدید میلادی، با سقوط سنگین سهام آمازون شاخص‌های سهام وال‌استریت سقوط کردند.

پس از این که شرکت آمازون اعلام کرد تمام سود خود در سه ماهه دوم را برای مقابله با ویروس کرونا خرج خواهد کرد، سهام این غول تکنولوژی با سقوط سنگین ۷.۶ درصدی روبرو شد.

دیشب همچنین شرکت آمازون گزارش عملکرد سه ماهه خود را منتشر کرد که پایین‌تر از سطح انتظار تحلیل‌گران بود. سهام اکسون موبیل هم بیش از ۷ درصد سقوط کرد.

میانگین صنعتی داو جونز ۶۲۲.۰۳ واحد یا ۲.۵ درصد سقوط کرد و به ۲۳۷۲۳.۶۹ واحد بازگشت.

اس‌اندپی ۵۰۰ با سقوط ۲.۸ درصدی به ۲۸۳۰.۷۱ واحد بازگشت و کامپوزیت نزدک ۳.۲ درصد از ارزش خود را از دست داد و در ۸۶.۴.۹۵ واحد بسته شد.

دیروز اولین روز معاملات در ماه جدید ماه جدید میلادی بود. شاخص‌های سهام آمریکا در ماه قبل توانسته بودند بالاترین سود ماهیانه در بیش از ۳۰ سال اخیر را ثبت کنند. اس‌اندپی ۱۲.۷ درصد و داوجونز ۱۱.۱ درصد رشد کرده بودند. کامپوزیت نزدک هم در ماه آوریل ۱۵.۵ درصد جهش کرد تا بهترین رشد ماهانه خود را از ژوئن ۲۰۰۰ به ثبت برساند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

79  −    =  75