تا پایان زمستان امسال اخذ عوارض در آزادراه ها هوشمند خواهد شد

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در سال گذشته اخذ عوارض در چهار آزادراه الکترونیکی شد و نهایتا تا زمستان امسال تمام آزادراه‌ها به ای تی سی مجهز می‌شوند و اخذ عوارض دراین آزادراه‌ها هوشمند خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شهرام آدم‌نژاد در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه تا پایان زمستان سال جاری تمام گیت‌های عوارضی به ای تی سی مجهز می‌شوند و هوشمند خواهند شد گفت: تفاهم‌نامه‌ای در این رابطه بین وزارت راه و شهرسازی و پلیس به امضا رسیده است که این تفاهم‌نامه در حال اجرا است و بخشی از آن عملیاتی شده است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل هوشمند را دنبال می‌کنیم گفت: نتیجه این سیاست افزایش ایمنی در سطح جاده‌های کشور خواهد بود. در سال گذشته اخذ عوارض در چهار آزادراه الکترونیکی شد و نهایتا تا زمستان امسال تمام آزادراه‌ها به ای تی سی مجهز می‌شوند و اخذ عوارض دراین آزادراه‌ها هوشمند خواهد بود.

آدم‌نژاد با اشاره به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در توسعه حمل و نقل هوشمند گفت:‌ تاکنون بارنامه ماشین‌آلات سنگین و بار آنها با همکاری پلیس رصد می‌شد اما با توسعه تجهیزات هوشمند در سطح جاده‌ها عملکرد ناوگان باری با سیستم توزین رصد خواهد شد و در این رابطه همکاری نزدیک با پلیس داریم.

وی با تاکید بر اینکه نظارت و کنترل هوشمند در کاهش تخلفات موثر بوده است گفت: یکی از تخلفاتی که پس از نصب دوربین‌های هوشمند کاهش یافت سرعت غیرمجاز بود بار رصد رفتار رانندگان دیدیم معمولا افراد با نزدیک شدن به دوربین سرعت خود را کاهش و پس از آن سرعت را افزایش می‌دهند از این رو متوسط سرعت بین دو دوربین را کنترل کردیم که با این اقدامات رفتار رانندگان بهبود یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای کاهش نقاط حادثه ‌خیز گفت:‌ اولویت ما آشکارسازی این نقاط است تا به رانندگان قبل از نزدیک شدن به این نقاط هشدار خطر بدهیم و پس از آ‌شکارسازی نسبت به رفع آنها اقدام خواهیم کرد.

 

 

منبع: ایلنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  48