ارائه خدمات جدید آنلاین به استارت آپ ها

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی گفت: در حال رایزنی هستیم تا استفاده از پایگاههای داده دولتی برای ارائه ۷۰ خدمت آنلاین استارت‌آپی در دسترس این کسب وکارها قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مهدی محمدی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، در خصوص برنامه ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی مبنی بر حمایت از کسب و کارهای نوپای فناوری اطلاعات در جهت ارائه خدمات آنلاین اظهار داشت: برنامه مشترکی با شورای اجرایی فناوری اطلاعات پیش می بریم به این معنی که دسترسی کسب‌وکارهای خصوصی و استارت‌آپ ها به زیرساخت‌ها و پایگاه‌های داده دولتی و ملی از طریق API فراهم شود.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال صورت می‌گیرد و قصدمان بر این است که فهرستی از خدمات دولتی مورد نیاز کسب‌وکارهای خصوصی را تهیه و در اختیار آن‌ها قرار دهیم. به این معنی که استارت‌آپها می‌توانند در صورت نیاز، به داده‌های خدمات دولت الکترونیک دسترسی داشته باشند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بر مبنای فراخوانی که به تازگی منتشر کرده‌ایم از استارت‌آپها خواستیم تا نیازهای خود را برای دسترسی به پایگاه داده خدمات دولت الکترونیک دستگاه‌ها اعلام کنند تا بتوانیم زمینه ارائه خدمات جدید را به صورت آنلاین برای این کسب وکارها فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون یک سری نیازمندی‌ها از سوی استارت‌آپها به ما اعلام شده است، اضافه کرد: تا هفته گذشته بیش از ۴۰ شرکت و استارت‌آپ نیازمندی‌های خود به API دستگاه‌های دولتی را اعلام کردند.

درخواست دسترسی به ۷۰ سرویس

محمدی خاطرنشان کرد: در این راستا با همکاری شورای اجرایی فناوری اطلاعات در حال شناسایی و بررسی درخواست‌های مذکور هستیم؛ جمع سرویس‌هایی که از سوی این شرکتها درخواست شده به حدود ۷۰ سرویس می‌رسد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: در این راستا در حال رایزنی با دستگاه‌های دولتی مختلف هستیم تا دسترسی به این داده‌ها را برای کسب و کارهای استارت‌آپی باز بگذارند و ما بتوانیم این داده‌ها را در اختیار کسب و کارها برای ارائه خدمات آنلاین قرار دهیم.

 

 

مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄    =  8