دولت چین اپلیکیشن های جدید دورکاری را حذف می کتد

مقامات چین به شرکت «بایت‌دنس» صاحب اپلیکیشن تیک‌تاک دستور داده‌اند اپلیکیشن جدیدی به نام «فیشو» را که یک پیام‌رسان و ابزار ارتباطی سازمانی در دوران دورکاری است را حذف کنند. این اپلیکیشن ابتدا توسط تیم تیک‌تاک برای ارتباطات داخلی تولید شد اما بعد در اختیار عموم قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نسخه جهانی این اپلیکیشن لارک نام گرفت و در آوریل ۲۰۱۹ رونمایی شد و در حال حاضر همچنان در بازارهایی چون ژاپن و سنگاپور فعال است.

اپلیکیشن فیشو در دوران کرونا بسیار محبوب شد چراکه به ابزاری برای دورکاری تبدیل شد چیزی که بلومبرگ آن را ترکیبی از اسلک، اسکایپ یا گوگل داکز معرفی می‌کرد. در خود چین این اپلیکیشن با «علی بابا دینگ‌تاک» و همچنین «وی‌چت» محصولی از شرکت تن‌سنت رقابت می‌کرد.

در ماه گذشته اپلیکیشن وی‌چت جلوی ارسال لینک به فیشو را گرفت. شرکت بایت‌دنس صاحب اپلیکیشن فیشو طی یک سال گذشته به خاطر سانسور محتواهای دموکراسی ‌خواهانه در هنگ‌کنگ مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته است. در ماه دسامبر گذشته نیز ارتش آمریکا استفاده از تیک‌تاک را به خاطر تهدید‌های سایبری در مجموعه ارتش ممنوع کرد.

پیش از این خبرهایی منتشر شد که نشان می‌داد تیک‌تاک قصد دارد مقر خود را به خارج ازکشور منتقل کند. گفته می‌شد بایت‌دنس قصد دارد با این کار ثابت کند که هیچ ارتباطی با دولت چین ندارد و نگرانی‌ها‌ درخصوص امنیت ملی کشورها، بی‌اساس است.

طبق آخرین گزارش‌ها‌، تیک تاک توانست در سال ۲۰۱۹ به محبوبیت خیره‌کننده‌ای نزد کاربران دست یابد و تعداد دانلودهای این اپلیکیشن به حدی بود که توانست در این سال، به‌عنوان سومین اپلیکیشن پرطرفدار و پردانلود تبدیل شود و اینستاگرام و اسنپ چت را به چالشی بزرگ بکشاند.

تیک تاک طی یک سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و محبوبیت آن حتی مارک زاکربرگ را به واکنش واداشته است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  2