قیمت طلا در معاملات بازار جهانی کاهش یافت

قیمت طلا پس از این که تا پایان روز گذشته ۱.۵ درصد جهش یافت، در معاملات روز جمعه بازار جهانی با سودگیری معامله گران روبرو شد و به کاهش تن داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۶ درصد کاهش، به ۱۷۲۱ دلار و ۱۵ سنت رسید.

با این حال از ابتدای هفته جاری تاکنون تحت تاثیر آمار اقتصادی ضعیف آمریکا و اروپا حدود ۲.۲ درصد رشد قیمت داشته است. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه تحت تاثیر امیدواری به اقدامات محرک مالی بیشتر از سوی آمریکا و انتشار آمار افزایش جمعیت بیکاران این کشور، تا مرز ۱۷۳۸ دلار و ۵۸ سنت پیش رفته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و در ۱۷۴۴ دلار و ۷۰ سنت ایستاد.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس در این باره گفت: افزایش قیمتی که طلا شب گذشته داشت به حدی بزرگ بود که این فلز ارزشمند در معاملات بازار آسیایی ناچار به عقب نشینی شد.

بازارهای سهام آسیا و آمریکا تحت تاثیر تردیدها نسبت به پیشرفت ساخت داروی برای درمان بیماری کووید ۱۹ و شواهد جدید از آسیبهای اقتصادی آمریکا از پاندمی کرونا، نزول کردند.

دلار نزدیک به بالاترین رکورد خود در دو هفته اخیر که روز پنج شنبه به آن صعود کرده بود، ماند و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت.

 

ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄  12  =