اقدامات سلامت محور بانک رفاه در روزهای کرونایی

بانک ها و هفته سلامت

برخی بانک ها همچون “بانک رفاه کارگران” در روزهای کرونایی با توسعه خدمات بانکداری الکترونیک ضرورت حضور مردم در شعب را کاهش داده و برای صیانت از جان هموطنان، با ارائه آموزش‌های چگونگی پیشگیری از ویروس کرونا را از طریق پیامک و سامانه ها به مشتریان به فرهنگ سازی بهداشت عمومی کمک کردند، تا باری از دوش کادر درمانی برداشته شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از عصر ایران، پس از شیوع کرونا در ایران در دو ماه گذشته بانک ها برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس تدابیر ویژه ای همچون توسعه خدمات آنلاین را در دستور کار قرار دادند و از طرف دیگر فعالیت‌های شعب بانکی را نیز برای حفظ سلامت کارکنان کاهش دادند، اما در میان این بانک‌ها بانک رفاه کارگران که بانکی اجتماعی و سلامت محور است، به این اقدامات اکتفا نکرد و برای حمایت از بخش سلامت و درمان تسهیلات مناسبی قرار داد، برای نمونه برای پرداخت تسهیلات کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند تنفس سه ماهه ایجاد کرد. همچنین کمک های بلاعوض به دانشگاه های علوم پزشکی مناطق محروم برای مداوای بیماران را اجرایی کرد.

در واقع یکی از اقداماتی که در سال جاری مورد توجه دولت قرار داشته حمایت از واحدهای کسب و کار برای جلوگیری از خسارت بیشتر کرونا بوده است، در همین راستا بانک رفاه کارگران نیز تسهیلات ویژه ای را برای تولیدکنندگان محصولات ضدعفونی کننده و شوینده تخصیص داد، تا علاوه بر اینکه نیاز سلامت جامعه را تامین کنند ضرورتی برای واردات این اقلام نباشد. همچنین این بانک با حمایت تسهیلاتی از کسب و کارهای کوچک در مسیر حفظ اشتغال این واحدهای تولیدی گام برداشت.

بانک ها و هفته سلامت

حال با توجه به اینکه هفته نخست اردیبهشت ماه به سلامت اختصاص دارد پرداختن به مقوله هایی که در زمینه بهداشت عمومی جامعه به کار گرفته شده اهمیت بالایی دارد، زیرا از یک سو می‌تواند فرهنگ بهداشت فردی را ارتقاء دهد و از طرف دیگر در صورتی که طبق گفته اپیدولوژیست‌ها شیوع ویروس کرونا در ماه‌های بعدی نیز ادامه داشت این فرهنگ سازی بتواند مانع از آسیب بیشتر به سلامت جامعه شود. در همین زمینه بانک رفاه توسعه خدمات بانکداری الکترونیک برای جلوگیری از مراجعه حضوری به شعب و ضدعفونی کردن شعب و خودپردازها را به طور جدی در دستور کار قرار داد.

بهره گیری از خدمات تلفنبانک رفاه از دیگر اقداماتی است که مردم می توانند این روزهای کرونایی برای تسریع در فعالیت‌های خود استفاده کنند و با داشتن نام کاربری و رمز ورود با شماره ۸۳۰۷-۰۲۱ تماس و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. به عبارت دیگر مشتریان با بهره‌گیری از خدمات الکترونیک بانک رفاه در دوران کرونا خدماتی همچون دریافت سه گردش آخر حساب، دریافت موجودی، انتقال وجه، شارژ تلفن همراه، پرداخت جرایم رانندگی، پرداخت قبوض، پرداخت اقساط تسهیلات، عملیات کارت از جمله تغییر رمز، اطلاع از وضعیت چک، دریافت صورت حساب را به سادگی انجام دادند.

در واقع سامانه‌های الکترونیکی بانک رفاه برای ارائه خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به مشتریان که با استفاده از آنها بتوانند بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک، در هر ساعتی از شبانه روز عملیات بانکی دلخواه خود را انجام دهند که شامل؛ اینترنت بانک (حقیقی-حقوقی)، سرویس‌های مالی الکترونیکی، پرداخت قبوض، پرداخت اقساط با کارت‌های شتابی،خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت مستقیم قبوض همراه اول، پرداخت حق بیمه با کارت شتابی، سرویس های اطلاع رسانی، استعلام پرداخت قبوض، استعلام اصالت ضمانت‌نامه ها، شبا، دریافت شماره کارت تسهیلات، مشاهده گواهی تمکن مالی، تجارت الکترونیک، درگاه پرداخت اینترنتی، موبایل بانک، تبلت بانک، همبانک رفاه، رمز یک‌بار مصرف موبایلی (OTP)، اپلیکیشن موبایلی همراه کارت رفاه، رمز دوم پویا کارت، خدمات اینترنتی رفاه کارت (CIS)، سامانه نوبت دهی تحویل سکه، گواهی دیجیتال، برداشت وجه بدون کارت، کمک به سازمان های خیر و… است.

آموزش پیشگیری از بیماری کرونا

همچنین از آنجایی که پیشگیری از بیماری همیشه در اولویت نسبت به درمان قرار دارد و می تواند هزینه های بالای درمان را حذف و خطر‌پذیری کادر پزشکی را کاهش دهد، سیاست هایی در این زمینه تدوین شد و در شعب بانک پوسترها و بنرهای آموزشی برای پیشگیری از بیماری کرونا نصب شد، هرچند اطلاع رسانی به مشتریان در خصوص استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک به صورت پیوسته انجام می شود.

بخش دیگری از اقدامات بانک رفاه در راستای مسئولیت اجتماعی به توزیع پک های بهداشتی در میان همکاران و مشتریان، انجام غربالگری، آموزش چگونگی اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی و … اختصاص داشت. انتشار فیلم‌های آموزشی درباره چگونگی رعایت نکات بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا بخش دیگری از اقدامات اجتماعی و سلامت محور این بانک بوده است. البته در زمان فعالیت شعب لوازم بهداشتی همچون عینک، ماسک در اختیار کارکنان بانک قرار داشته و برای مشتریان نیز محصول ضدعفونی در کنار روشویی جلوی درب شعبه مهیا بوده است.

بر اساس این گزارش، از ابتدای شیوع کرونا در ایران بانک ها خدمات خود به مشتریان را متوقف نکرده‌اند و برخی از بانک ها همچون رفاه کارگران حتی ارائه خدمات آنلاین را تسهیل کردند تا مشتریان با استفاده از این سامانه ها نیاز کمتری برای حضور در شعب داشته باشند و حتی برای صیانت از جان هموطنان آموزش‌هایی را از طریق پیامک و ساماننه ها ارائه کرد تا مشتریان بتوانند در کنار استفاده از سامانه های الکترونیکی بانک رفاه با رعایت نکات بهداشتی به سلامت خود و جامعه کمک کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  3