کرونا؛ سنای آمریکا بسته حمایتی مکمل به ارزش ۴۸۵ میلیارد دلار را تصویب کرد

یک ماه پس از تصویب بسته‌ی مشوق مالی دو تریلیون دلاری، اکنون سنای آمریکا از تصویب بسته‌ی حمایت مالی مکمل دیگری به ارزش ۴۸۵ میلیارد دلار خبر داده است. قرار است این مبلغ به کسب‌وکارهای خرد و بیمارستان‌ها اختصاص داده شود تا بتوانند از کوران بحران کرونا به سلامت عبور کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از کوین تلگراف، این بسته‌ی حمایت مالی که طی دو هفته‌ی اخیر در صدر مباحثه‌ها و کشمکش‌های جنجالی سناتورهای ایالات متحده بود، ۳۸۰ میلیارد دلار وام به کسب‌وکارهای خرد، ۷۵ میلیارد دلار بودجه‌ی اضطراری برای بیمارستان‌ها و ۲۵ میلیارد دلار هم برای آزمایش بیماری اختصاص می‌دهد.

بسته‌ی حمایت مالی یادشده در قالب لایحه‌ای در اواخر هفته‌ی جاری به مجلس نمایندگان آمریکا ارسال می‌شود و انتظار می‌رود از حمایت هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برخوردار شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که با امضای خود این لایحه را به قانون تبدیل خواهد کرد.

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان پیش از دستیابی به توافق در مورد میزان و گروه‌های هدف این بسته‌ی حمایت مالی، دو هفته مشغول رایزنی با یکدیگر بودند. جمهوری‌خواهان به دنبال آن بودند که لایحه‌ی یادشده بر اعطای وام ۲۵۰ میلیارد دلاری بر کسب‌وکارها و مشاغل خرد متمرکز شود، اما دموکرات‌ها می‌خواستند بسته‌ی حمایتی جامع‌تری را به تصویب برسانند که شامل بودجه‌های چشم‌گیری برای بیمارستان‌ها بود.

یک اولویت برای دموکرات‌ها این بود که ۶۰ میلیارد دلار از مجموع ۳۲۱ میلیارد دلار حمایت مالی به برنامه‌ی صیانت از حقوق و دستمزد (Paycheck Protection Program) اختصاص یابد تا بتوانی سنگی را از پیش پای کسب‌وکارهای خردی بردارد که پیش‌تر در دسترسی به دور اول اعطای این وام با دشواری‌هایی روبه‌رو بودند.

گفتنی است پس از ۱۲ روز کشمکش و رایزنی، دموکرات‌ها وادار شدند در مواجهه با مخالفت جمهوری‌خواهان، از پیگیری اختصاص ۱۵۰ میلیارد دلار بودجه اضافه به ایالت‌ها و دولت‌های محلی منصرف شوند، اما در نهایت توانستند پول بیشتری برای تخصیص به بیمارستان‌ها و آزمایش به تصویب نمایندگان برسانند.

میچ مک‌کانل (Mitch McConnell)، رهبر فراکسیون اکثریت سنا با ستایش از این توافق گفته است:

    ملت آمریکا حساب ویژه‌ای روی کنگره باز کرده تا این نهاد قانونی با کنار گذاشتن هرگونه جانبداری، تمام تلاش خود را برای عبور از بحران همه‌گیری (ویروس کرونا) به کار ببندد.

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا این لحظه کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان، با افزایش 26 هزار و 262 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 819 هزار و 175 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 45 هزار و 343 آمریکایی مبتلا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

 

ارز دیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2