بخشنامه جدید افزایش سقف و مدت اقساط تسهیلات قرض الحسنه ازدواج

بانک مسکن ابلاغ کرد؛

در حالی که مرکز پژوهش های مجلس پیشنهاد داده بود تا تسهیلات صندوق مسکن یکم با تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تجمیع شود، بانک مسکن پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی ازدواج را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، براساس بند ”الف“ تبصره 16 قانون بودجه سال1399 کل کشور مقرر شده است: به منظور حمایت از ازدواج جوانان، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج هایی که تاریخ عقد آنان بعد از اول فروردین ماه 96 می باشد و تاکنون تسهیلات ازدواج دریافت نکرده اند، پرداخت شود.

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هریک از زوج ها در سال 1399 پانصدمیلیون (5۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال با دوره بازپرداخت هفت ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است.همچنین نرخ کارمزد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج همچنان 4 درصد تعیین شده است.

بخشنامه جدید مبنای عملکرد شعب بانک مسکن در خصوص پرداخت تسهیلات ازدواج در سال جاری قرار خواهد گرفت. مطابق با بخشنامه ابلاغی افراد مندرج در مفاد ماده 50 قانون خدمات رسانی به ایثارگران، می توانند به میزان 2 برابر افرادعادی یعنی مبلغ یک میلیارد ریال مطابق با شرایط و ضوابط تعیین شده از این تسهیلات استفاده کنند.

این بخشنامه می افزاید:در اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج،احراز توانایی مالی متقاضیان در بازپرداخت اقساط بر اساس ضوابط جاری بانک الزامی است.

مطابق با شرایط پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، افزایش سقف تسهیلات موصوف قابل تسری به تسهیلات گیرندگان قبلی (پس از ثبت قطعی قرارداد) نخواهد بود.

رعایت سایر شرایط و ضوابط مندرج در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جهت دریافت تسهیلات مذکور الزامی می باشد.

مجموع وام مسکن یکم زوجین + وام ازدواج زوجین + وام جعاله + سپرده صندوق یکم: ۳۸۰ میلیون تومان

در حال حاضر رقم تسهیلات مسکن زوجین از محل صندوق پس انداز مسکن یکم در تهران ۱۶۰ میلیون تومان است؛ با توجه به اینکه امکان دریافت وام جعاله ۴۰ میلیون تومانی هم برای متقاضیان تسهیلات مسکن یکم وجود دارد، رقم این تسهیلات به ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

از سوی دیگر ۸۰ میلیون تومان سپرده اولیه متقاضیان دریافت این تسهیلات نیز همزمان با اصل وام، قابل برداشت می‌شود که در صورت تجمیع وام مسکن یکم با وام ۱۰۰ میلیون تومانی ازدواج، زوجین تهرانی می‌توانند ۳۸۰ میلیون تومان نقدینگی از بانک مسکن دریافت کنند.

با توجه به اینکه بر اساس اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، متوسط قیمت مسکن در اسفند ماه سال گذشته در تهران در ۱۲ منطقه که عمدتاً مناطق میانی و جنوبی پایتخت هستند، متری ۷ تا ۱۱ میلیون تومان (بسته به هر منطقه) در نوسان است، زوجین می‌توانند در این مناطق منازل مسکونی ۴۰ تا ۶۰ متری خریداری کنند.

 

هیبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  21