کرونا؛ چشم انداز اقتصاد جهان از بهبود رشد اقتصادی و نرخ تورم ایران

صندوق بین‌المللی پول درگزارش جدید چشم انداز اقتصاد جهان اعلام کرد رشد اقتصادی ایران علیرغم آنکه در سال ۲۰۲۰ منفی خواهد بود اما بهبود می‌یابد؛ در عین حال نرخ بیکاری به ۱۶.۳ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در گزارش جدید صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی ایران در سال جاری میلادی (۲۰۲۰) منفی ۵.۹۸۵ درصد پیش بینی شده است که علیرغم منفی بودن اما نسبت به برآورد صندوق نسبت به سال ۲۰۱۹ که منفی ۷.۶ درصد بود، با بهبود همراه خواهد بود. صندوق بین المللی پول در گزارش قبلی خود رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۹ را منفی ۹.۴۵ اعلام کرده بود که در گزارش جدید خود، آن را اصلاح کرده است.

صندوق بین المللی پول در گزارش تازه خود، نرخ تورم در ایران در سال جاری میلادی را ۳۴.۲ درصد پیش بینی کرده است. این نرخ برای سال ۲۰۱۹ میلادی ۴۱.۱ درصد پیش‌بینی شده بود. بنابراین نرخ تورم نیز در سال جاری میلادی با بهبود همراه خواهد بود.

بهبود رشد اقتصادی و نرخ تورم ایران در سال جاری میلادی در حالی است که تحلیلگران بین المللی طی دو ماه اخیر به دفعات هشدار داده اند اقتصاد جهان بدلیل شیوع ویروس کرونا و توقف فعالیت‌های اقتصادی دچار رکودی بی سابقه خواهد شد.

علیرغم آنکه صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی ونرخ تورم ایران در سال جاری میلادی را با بهبود پیش بینی کرده است اما نرخ بیکاری کشورمان به استناد گزارش تازه این نهاد، افزایش خواهد یافت و به ۱۶.۳ درصد خواهد رسید. این عدد برای سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۳.۶ درصد برآورد شده بود.

 

 

مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  20  =  21