نتیجه مثبت ابتلای ۱۱۶ بیمار بهبود یافته در کره جنوبی/ کاهش موارد مرگ در فرانسه و ایتالیا

اخبار کرونا در جهان؛

در حالی که مقامات بهداشتی کره جنوبی، امروز دوشنبه (۲۵ فروردین) از نتیجه مثبت آزمایش کووید-۱۹ دست کم ۱۱۶ بیمار بهبود یافته خبر دادند، دو کشور اروپایی فرانسه و ایتالیا شاهد کاهش آمار روزانه مرگ در روز یکشنبه بوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در حالی که در فرانسه و ایتالیا آمار ابتلا به کرونا رو به کاهش است، چین از شناسایی ۱۰۸ مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در روز یکشنبه خبرداده است. این بالاترین آمار ابتلا در این کشور در پنج هفته اخیر یعنی از ۵ مارس بوده است.

گزارش شده که ۹۸ نفر از این افراد از خارج از چین به این کشور سفر کردند و اغلب چینی‌هایی هستند که به دنبال لغو محدودیت‌های سفر توانستند به کشور خود بازگردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز بیشتر این افراد از شهر ولادی‌وستوک روسیه به استان هیلونگ جیانگ در شمال شرقی چین بازگشته اند.

همچنین براساس آمار رسمی دو نفر در روز یکشنبه بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و تعداد کل جان‌باختگان در این کشور به ۳ هزار و ۳۴۱ نفر رسید.

شناسایی این تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا، موجب شده که ترس از ورود مسافران مبتلا به کووید-۱۹ و آغاز موج دوم ابتلا در این کشور افزایش یابد.

رفت و آمد در شهر ووهان که محل اولیه شیوع ویروس کرونا بود، هفته گذشته و پس از ۱۱ هفته قرنطینه کامل مجددا از سر گرفته شد.
نتیجه مثبت ابتلای ۱۱۶ بیمار بهبود یافته در کره جنوبی

مقامات بهداشتی کره جنوبی، امروز دوشنبه ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین) از نتیجه مثبت آزمایش کووید-۱۹ دست کم ۱۱۶ بیمار بهبود یافته خبر دادند.

این رقم حدود دو برابر ۵۱ بیماری است که هفته گذشته خبر نتیجه آزمایش مثبت دوباره آنها پس از گذراندن مراحل درمان و بهبودی اعلام شده بود.

به گفته مقامات کره جنوبی این کشور فردا حدود ۶۰۰ هزار کیت مخصوص آزمایش کرونا را به آمریکا می‌فرستد. این اولین بسته ارسالی در پی درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.

کره جنوبی همچنین اعلام کرد که از همه مسافرانی که از آمریکا وارد این کشور شوند تست ابتلا به کرونا خواهد گرفت و آنان باید ۳ روز را در قرنطینه خانگی بگذرانند.

این تصمیم قرار است از روز دوشنبه با تصمیم مرکز کنترل بیماری‌های کره جنوبی اجرا شود.

در کره جنوبی در حال حاضر مانند چین بیشتر مبتلایان جدید شناسایی‌شده از خارج وارد این کشور می‌شوند. براساس آمار دو هفته گذشته نصف مبتلایان در کره جنوبی از آمریکا به این کشور سفر کرده بودند.

از سرگیری فعالیت برخی مشاغل غیرضروری در اسپانیا

در اسپانیا به برخی از مشاغلی که قبلا بر اساس مقررات قرنطینه و تعطیلی عمومی به عنوان مشاغل غیرضروری شناخته شده بود اجازه داده شد که از امروز دوشنبه ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین) فعالیت‌ها خود را از سر بگیرند.

کارخانه‌های تولیدی و مشاغل مربوط به ساخت و ساز از جمله این حرفه‌ها هستند که از امروز با رعایت مقررات سخت بهداشتی و ایمنی اجازه فعالیت دارد.

مغازه‌های عرضه محصولات غیرضروری، رستوران‌ها و مراکز تفریح و سرگرمی همه همچنان تعطیل هستند.

قرار است ده میلیون ماسک در سیستم حمل و نقل عمومی اسپانیا به مردم داده شود، چون از این هفته افراد به سر کارهایشان بازمی‌گردند.

اسپانیا، یکی از بدترین کشورها از نظر میزان شیوع کرونا و مرگ ناشی از آن بوده است. تا کنون بیش از ۱۶۶ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ شناسایی و نزدیک به ۱۷ هزار نفر جان خود را در اثر این بیماری از دست دادند.

آمار مربوط به میزان ابتلا در این کشور در روزهای اخیر کاهش یافته اما تعداد موارد روزانه مرگ در اثر کرونا همچنان در این کشور بالای ۶۰۰ نفر بوده است.

مقامات دولتی در اسپانیا هشدار داده اند که همچنان با هفته‌های سختی رو به رو خواهند بود.

کاهش موارد مرگ در فرانسه و ایتالیا

دو کشور اروپایی فرانسه و ایتالیا شاهد کاهش آمار روزانه مرگ در روز یکشنبه بوده‌اند.

در ایتالیا ۴۳۱ نفر روز گذشته جان باخته‌اند که در سه هفته اخیر این کمترین آمار بوده است. اما همچنان این کشور در کنار آمریکا با داشتن بیش از ۲۰ هزار مورد مرگ در اثر کرونا در رتبه بدترین کشورهای جهان از نظر میزان تلفات بر اثر شیوع بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

نخست وزیر ایتالیا هفته گذشته گفته بود که قرنطینه و تعطیلی تا سوم ماه مه ادامه خواهد داشت اما از فردا، سه شنبه بعضی از مغازه‌های عرضه کالاهای غیرضروری دیگر از جمله کتاب فروشی‌ها، فروشگاه‌های لوازم تحریر و همچنین فروشگاه‌های لباس و وسایل بچه اجازه از سرگیری فعالیت را دارند. در ایتالیا کارخانه‌ها همچنان اجازه باز شدن ندارند.

در فرانسه نیز تعداد مبتلایان و جان باختگان به صورت محسوسی کمتر از روز شنبه شده و براساس آمار رسمی روز یکشنبه ۳۱۵ مرگ ثبت شده که در مقایسه با ۳۴۵ مرگ در روز شنبه کمتر بوده است.

بهبودی "نیمی" از مبتلایان در آلمان

آلمان از بهبودی تعداد بیشتری از افراد در ۲۴ ساعت گذشته خبر داده است. به گفته مقامات بهداشتی این کشور از ۲ هزار و ۵۳۷ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده و آمار مبتلایان به ۱۲۷ هزار و ۸۵۴ نفر رسیده است که چهارمین کشور از نظر تعداد ابتلا به این بیماری است.

اما مقامات آلمان می‌گویند که نیمی از این افراد بهبود یافته‌اند.

در حالی که در اسپانیا ۳۷ درصد ۱۶۶۸۳۱ نفر مبتلایان و در ایتالیا ۲۲ درصد ۱۵۶۳۶۳ مبتلا و در فرانسه ۲۱ درصد از ۱۳۳۶۷۰ نفر از مبتلایان بهبود یافته اند اما در بریتانیا از ۸۵۲۰۸ مبتلا فقط ۳ دهم درصد تا کنون بهبودی یافته اند.

در آلمان که ۳ هزار و ۲۲ نفر در اثر کووید-۱۹ جان خود از از دست داده اند، فشارها بر دولت از سوی مغازه‌داران برای از سرگرفتن فعالیت‌هایشان و باز کردن مغازه‌ها بیشتر شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3