کرونا؛ رعایت فاصله گذاری اجتماعی با خدمات بانکداری الکترونیک بانک رفاه

بهره گیری از خدمات بانکداری الکترونیک همچون سامانه‌های اینترنت بانک، موبایل بانک، همراه‌ کارت، تبلت بانک، همبانک و تلفنبانک یکی از راه های ادامه فاصله گذاری اجتماعی حتی پس از بازگشایی کامل کسب و کارهاست که بانک رفاه در این زمینه توسعه قابل ملاحظه ای داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از عصر ایران، ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده کسب و کارها از 23 فروردین در استان ها و از 30 فروردین در تهران می توانند فعالیت خود را از سر بگیرند، بی گمان با شروع دوباره معاملات، حجم مبادلات بانکی نیز افزایش خواهد یافت و به طور قطع ضرورت مراجعه به بانک ها نیز افزایش می یابد، اما واقعیت این است که تا زمانی که استفاده از اسکناس و مسکوکات را به حداقل نرسانیم همچنان سایه خطر را احساس خواهیم کرد، زیرا طبق گفته اپیدولوژیست ها ویروس کرونا دیگر ریشه کن نمی شود و مانند سایر ویروس ها همیشگی خواهد بود و از آنجایی که بین 12 تا 18 ماه زمان نیاز هست تا واکسن آن ساخته شود تنها راه، پیشگیری و رعایت نکات بهداشتی است.

از طرف دیگر اسکناس و مسکوکات یکی از منابع اصلی و منشاء آلودگی و انتقال ویروس کرونا به شمار می‌رود و برای جلوگیری از بیماری تا حد امکان باید از وجه نقد در معاملات استفاده نکنیم و با استفاده از پرداخت های غیرحضوری سطح تماس با اسکناس را به حداقل ممکن برسانیم.

در واقع بهره گرفتن از خدمات غیر حضوری و آنلاین نظیر سامانه‌های اینترنت بانک، موبایل بانک، همراه‌ کارت، تبلت بانک، همبانک و تلفنبانک یکی از راه های ادامه فاصله گذاری اجتماعی حتی پس از بازگشایی کامل کسب و کارها است، زیرا بهره گیری از خدمات بانکداری الکترونیک نیاز به تردد در سطح شهرها برای انجام امور بانکی را کاهش می دهد.


به طور قطع برخی بانک ها همچون رفاه کارگران اقدامات لازم در راستای بانکداری الکترونیک را توسعه داده اند، از این رو همه شهروندان می‌توانند در سراسر کشور برای جابجایی و انتقال پول بین حساب‌های خود یا سایر افراد، پرداخت قبوض، خریدهای اینترنتی و حتی خریدهای نقدی خود می توانند از خدمات الکترونیکی بانک رفاه در این روزهای دشوار استفاده کنند.

سامانه های الکترونیکی بانک رفاه به منظور ارائه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به مشتریان که با استفاده از آن ها بتوانند بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک، در هر ساعت از شبانه روز از طریق کانال‌های ارتباطی ایمن و با اطمینان عملیات بانکی دلخواه خود را انجام دهند شامل؛ اینترنت بانک (حقیقی- حقوقی)، سرویس های مالی الکترونیکی (پرداخت قبوض، پرداخت اقساط با کارت های شتابی، خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت مستقیم قبوض همراه اول و پرداخت حق بیمه با کارت شتابی)، سرویس های اطلاع رسانی (استعلام پرداخت قبوض، استعلام اصالت ضمانتنامه ها، شبا، دریافت شماره کارت تسهیلات و مشاهده گواهی تمکن مالی)، تجارت الکترونیک (درگاه پرداخت اینترنتی)، موبایل بانک، تبلت بانک، همبانک رفاه، رمز یکبار مصرف موبایلی(OTP)، اپلیکیشن موبایلی همراه کارت رفاه، رمز دوم پویا (یکبار مصرف)کارت، خدمات اینترنتی رفاه کارت(CIS)، سامانه نوبت دهی تحویل سکه، گواهی دیجیتال، برداشت وجه بدون کارت، کمک به سازمان های خیریه و … است.

کارکنان شبکه بانکی از جمله بانک رفاه کارگران، در نبرد با ویروس کرونا به صورت شیفتی کردن پرسنل در حال ارائه خدمات به مردم هستند. از این رو مشتریان با کاهش سطح مراجعه غیرضروری خود به بانک‌ها و انجام کارهای بانکی خود با خدمات الکترونیکی بانک رفاه، به بسیج ملی شکست ویروس کرونا کمک می کنند.

این بانک با ارائه خدمات الکترونیک آنلاین و ۲۴ ساعته سهم خود را در مراقبت از شهروندان ایفا می کند. در همین راستا مردم نیز می توانند با استفاده از این ظرفیت با تضمین سلامت خود و خانواده از باری که این روزها بر دوش کادر پزشکی و پرستاران به عنوان مبارزان اصلی علیه کرونا است، بکاهند.

یکی از اقداماتی که مردم می توانند این روزها برای تسریع در فعالیت های خود استفاده کنند، بهره گیری از خدمات تلفنبانک رفاه است و مشتریان با داشتن نام کاربری و رمز ورود با شماره تماس ۸۳۰۷-021 خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. در واقع مشتریان با بهره گیری از خدمات الکترونیک بانک رفاه می توانند فعالیت هایی همچون دریافت سه گردش آخر حساب، دریافت موجودی، انتقال وجه، شارژ تلفن همراه، پرداخت جرایم رانندگی، پرداخت قبوض، پرداخت اقساط تسهیلات، عملیات کارت از جمله تغییر رمز، اطلاع از وضعیت چک و دریافت صورت حساب را انجام دهند.

بانک رفاه یک بانک سلامت محور هم است، از این رو فعالسازی سامانه همبانک رفاه را با شماره گیری کد #۷۱۳* میسر کرده است و مشتریان می توانند در کنار تبلت بانک، همراه کارت و اینترنت بانک رفاه از خدمات آنلاین این بانک استفاده کنند و در شرایطی که مراقب سلامت خود و اعضای خانواده هستند به فعالیت های بانکی نیز می پردازند.

بر اساس این گزارش، بانک ها از ابتدای شیوع کرونا در ایران همواره خدمات مشتریان را ارائه کرده اند و همین مسئله باعث شده تعدادی از کارکنان آن ها به کرونا مبتلا شوند که برخی از آن ها نیز به رحمت ایزدی پیوستند، این مساله حاکی از این است که بانک ها همواره به رسالت خود پایبند بوده اند، با این حال در این مسیر برخی بانک ها همچون رفاه کارگران پا را فراتر گذاشته و برای صیانت از جان هموطنان خدمات الکترونیکی خود را توسعه داده است تا مشتریان بتوانند با استفاده از سامانه های الکترونیکی این بانک از حضور در شعب بی نیاز شوند و در کنار خانواده ضمن رعایت نکات بهداشتی فعالیت های بانکی خود را نیز انجام دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ⁄  1  =