کرونا؛ اقدامات کشورهای جهان برای مقابله با شیوع کووید-۱۹

گسترش ویروس کرونا در اروپا، در ایالات متحده و در سراسر جهان ادامه دارد.در همین حال کشورهای جهان اقدامات جدیدی را برای مقابله و کاهش روند گسترش ویروس کرونا اتخاذ می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پلیس فرانسه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، با ایجاد پست‌های بازرسی در اطراف شهر پاریس در صدد برآمده مانع خروج مردم از این شهر برای تعطیلات عید پاک شود.پاریس به شدت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است.

آمار نشان می‌دهد که در قرنطینه ماه گذشته بیش از یک میلیون نفر به حومه شهر پاریس رفته بودند، اما حال گفته شده که هر کس دست به چنین کاری بزند در بار اول با جریمه ۱۳۶ یورویی مواجه می‌شود که این میزان می‌تواند تا ۳۷۵۰ یورو و شش ماه زندان برای افرادی که مکررا دست به این کار بزنند، افزایش یابد.

تاکنون پلیس فرانسه ۳۶۰ هزار جریمه برای افرادی که مجوز تردد در سطح شهر را نداشتند، صادر کرده است.

در اسپانیا آمار رسمی حاکی است که در ۲۴ ساعت گذشته ۹۳۲ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. به این ترتیب تاکنون ۱۰ هزار و ۹۳۵ نفر در این کشور به دلیل کرونا درگذشته‌اند.

در بریتانیا، مت هنکاک، وزیر بهداشت گفته که هدف دولت انجام روزانه یکصد هزار تست کرونا است. این درحالی است که مخالفان، دولت را برای این که برنامه مشخصی برای رسیدن به این هدف ندارد، مورد انتقاد قرار داده‌اند. تا امروز، ۲ هزار و ۹۲۶ نفر در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. شمار مبتلایان هم ۳۴ هزار و ۱۷۳ نفر اعلام شده است

در آمریکا شمار مبتلایان به ۲۴۴ هزار و ۶۷۸ نفر رسیده و این کشور با ۱۱۶۹ مورد مرگ در یک روز، بالاترین میزان مرگ و میر در یک روز را در جهان ثبت کرده است.

در آلمان شمار مبتلایان به ویروس کرونا در حال افزایش است و به گفته انستیتو پزشکی رابرت کخ تعداد افرادی که جان خود را از دست داده‌اند به ۱۰۱۷ نفر رسیده است. دانشگاه جان هاپکینز در آمریکا شمار مبتلایان را حدود ۸۵ هزار نفر برآورده که این میزان به معنای بالاتر بودن آمار مبتلایان از ارقام رسمی کرونای مثبت در چین است.ایالت بایرن در جنوب آلمان دارای بالاترین شمار مبتلایان به کرونا است.

در سنگاپور، لی هیزن لونگ، نخست وزیر از تعطیلی تمامی مدارس و اکثر ادارات به مدت یک ماه خبر داده است. قرار است این محدودیت‌ها از هفته آینده اجرا شود.سنگاپور به میزان زیادی در کنترل شیوع ویروس کرونا موفق عمل کرده است. در این کشور با جمعیت حدود ۶ میلیون، تاکنون ۵ مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا ثبت شده و آمار مبتلایان هم ۱۰۴۹ نفر اعلام شده است.اما در هفته‌های اخیر این کشور با موج دوم ابتلا به کرونا مواجه شده که عامل آن هم ورود افرادی از خارج بوده است.

با توجه به انجام تحقیقات بیشتر در این مورد که افراد با هیچ گونه علائمی هم می‌توانند این ویروس را انتقال دهند. دولت توصیه‌هایش را در مورد پوشیدن ماسک تغییر داده و قرار است دولت ماسک‌های قابل استفاده مجدد را به هر خانواده بدهد.

در اسرائیل، پلیس شهر بنی براک را که به کانون شیوع کرونا در این کشور تبدیل شده، کاملا بسته است. واحدهای پلیس با پوشیدن ماسک و دستکش برای جلوگیری از ورود و خروج به این شهر موانع و پست‌های بازرسی برقرار کرده‌اند.

این شهر که در شرق تل آویو واقع شده و اکثر ساکنان آن را یهودیان ارتدوکس تشکیل می‌دهند حدود ۲۰۰ هزار سکنه دارد. گفته شده که دو سوم ساکنان این شهر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.تاکنون بیش از ۷ هزار مورد ابتلا و ۳۶ مورد مرگ در اسرائیل گزارش شده است.

در هنگ‌کنگ، مقامات محدودیت‌های شدیدتری برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا به مورد اجرا گذاشته‌اند. در تازه ترین این اقدامات تمامی کافه‌ها و میخانه‌ها از امروز تعطیل می شوند.

تایلند، تازه ترین کشوری است که مقررات رفت و آمد را برای جلوگیری از گسترش کرونا به مورد اجرا گذاشته است. مردم نمی‌توانند از ساعت ۱۰ شب تا ۴ صبح خانه‌های خود را ترک کنند، مگر این که نشان دهند نیاز جدی برای خروج از خانه داشته‌اند.در این کشور شمار مبتلایان حدود ۲ هزار نفر برآورد شده است. هفته گذشته دولت قوانین اضطراری و محدودیت‌های گسترده‌ای را در زمینه سفر کردن به مورد اجرا گذاشت.

در پاکستان شهر راولپندی در قرنطینه کامل قرار دارد و تمامی فعالیت‌های تجاری و حمل نقل در پی مثبت شدن تست ۴۰ نفر تعطیل شده است.

در کشورهای جنوب شرق آسیا، در سری‌لانکا در پی افزایش شمار مبتلایان، بانک جهانی با پرداخت کمک اضطراری ۱۲۹ میلیون دلاری به این کشور موافقت کرده است. شمار مبتلایان در سری‌لانکا تاکنون ۱۴۶ نفر گزارش شده است.

در بنگلادش، همه استادیوم‌ها به بیمارستان‌های موقت و مراکز قرنطینه تبدیل شده است. این کشور یکی از پایین ترین میزان مبتلایان را در جهان دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  7  =  2