آیا تصویر اقتصاد آمریکا در بیست سال آینده، طی چند هفته گذشته تغییر کرده است؟

⁠وارن بافت و کرونا؛

شاید فکر کنیم که وارن بافت به عنوان مالک بخشی از اپل و هواپیمایی‌های دلتا و ساوت‌وست بیشتر از دیگران نگران بیماری کرونا باشد.
او می گوید «کسی که یک خانه می‌خرد، به ده، بیست سال آینده نگاه می‌کند».

شاید فکر کنیم که وارن بافت به عنوان مالک بخشی از اپل و هواپیمایی‌های دلتا و ساوت‌وست بیشتر از دیگران نگران بیماری کرونا باشد.
او در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: «کسی که یک خانه می‌خرد، به ده، بیست سال آینده نگاه می‌کند».

من چهل سال است که بخشی از کوکاکولا را دارم. و هیچ‌کس یک کسب‌وکار را بر اساس تیتر روزنامه‌های امروز نمی‌فروشد.
اگر می‌خواهید چیزی را که دوست دارید بخرید، و امروز می‌توانید آن را ارزان‌تر بخرید، اسم این خوش‌شانسی است!»

«هیچ‌کس نمی‌داند بازار می‌خواهد در ده روز آینده چه کار کند. اگر می‌دانستیم، نیازی نبود به ترازنامه نگاه کنیم. نمی‌توانید بازار را با نگاه کردن به روزنامه‌ها پیش‌بینی کنید.» «از زمانی که یازده ساله بودم، هر روز خریدار سهام بوده‌ام. در این دوران پانزده رئیس‌جمهور دیده‌ام. و هر روز سهام خریده‌ام. الان نمی‌دانم شش ماه یا دوازده ماه بعد اوضاع کشور چطور است. اما شک ندارم سی سال بعد، اوضاع اقتصاد جهان به مراتب بهتر از امروز خواهد بود.»

«قطعا شرکت اپل در این چند ماه دش واری‌هایی خواهد داشت. اما بحث ما در مورد ده سال آینده این شرکت است. یک شرکت شکلات‌سازی هفت ماه از سال ضرر می‌کند. اما بالاخره کریسمس می‌آید و تمام روزهای سخت جبران می‌شود.»

«من هم از دنبال کردن اخبار لذت می‌برم. دوست دارم بدانم در دنیا چه می‌گذرد. اما این روشی نیست که با آن پول در می‌آورم. بارش برف، پروازها را کنسل می‌کند. اما براساس پیش‌بینی هواشناسی، یک شرکت هواپیمایی را نمی‌خرم و نمی‌فروشم. موضوع سود شرکت هواپیمایی در ده سال آینده است نه پروازهای هفته آینده.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  −    =  3