رشد ۳۸.۱ درصدی حق بیمه تولیدی و رشد ۲۵.۷ درصدی خسارت پرداختی

گزارش آمار عملکرد صنعت بیمه در ۱۱ ماه منتهی به بهمن 98؛

عملکر صنعت بیمه در ۱۱ ماه منتهی به بهمن ۱۳۹۸، از این حکایت دارد که‌ اعتبار، حوادث راننده، درمان و شخص ثالث- مازاد نسبت خسارتی بالاتر از بازار بیمه داشته‌اند.طبق این گزارش، مبلغ حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی به ترتیب در حدود ۵۲.۹ و ۲۹.۶ هزار میلیارد تومان است و بدین ترتیب رشد حق بیمه تولیدی و رشد خسارت پرداختی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب در حدود ۳۸.۱ و ۲۵.۷ درصد برآورد می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، بر اساس آخرین اطلاعات سال ۱۳۹۸ اهم آمار عملکرد صنعت بیمه به این شرح بوده است:

* مبلغ حق بيمه توليدي و خسارت پرداختي به ترتيب در حدود ۵۲,۹ و ۲۹.۶ هزار ميليارد تومان است و بدین ترتیب رشد حق بيمه توليدي و رشد خسارت پرداختی (نسبت به مدت مشابه سال گذشته) به ترتیب در حدود ۳۸.۱ و ۲۵.۷ درصد برآورد می شود.

* نسبت خسارت بازار با حدود ۵,۵ واحد کاهش (در مقايسه با مدت مشابه سال قبل) ۵۵.۹ درصد است. البته در محاسبه این نسبت (حاصل تقسيم خسارت پرداختي به حق‌بيمه توليدي برحسب درصد)، مبالغ خسارت‌هاي معوق، ذخاير حق‌بيمه، كارمزد شبكه فروش و هزينه‌هاي اداري- عمومی شرکتهای بیمه در نظر گرفته نمي‌شود.

* ۴ رشته‌ اعتبار، حوادث راننده، درمان و شخص ثالث- مازاد (به ترتیب با حدود ۴۵۹,۲، ۷۴.۱، ۷۳.۲و ۶۶ درصد) نسبت خسارتي بالاتر از بازار بيمه داشتند.

* حدود ۶۴,۲ ميليون بيمه نامه صادر و حدود ۲۳ ميليون فقره خسارت پرداخت شده که نسبت به سال گذشته به ترتيب نزدیک ۱۰.۴ درصد افزایش و ۴۹.۲ درصد کاهش نشان می دهد. شایان ذکر است کاهش در تعداد موارد خسارت پرداختی، به دلیل کاهش (۵۲.۳ درصدی) این تعداد در بیمه درمان با سهم عمده (۸۸.۳ درصدی) از تعداد خسارتهای پرداختی بازار بیمه بوده است.

* سهم بخش غيردولتي از حق بيمه توليدي و خسارت پرداختي صنعت بيمه به ترتیب حدود ۶۸,۷ و ۶۶.۹ درصد است.

* سهم ۳ رشته بیمه شخص ثالث و مازاد، درمان و زندگی به ترتیب حدود ۳۴، ۲۳,۸ و ۱۴.۶ درصد از پرتفوی حق بیمه تولیدی بازار بیمه کشور است. البته سهم رشته های بیمه در دوره های زمانی کمتر از یک سال معمولاً با تغییرات زیادی همراه است، لذا در تحلیل سهم از پورتفوی رشته ها در بازار بیمه باید این موضوع را مورد توجه قرار داد.

 

شایان ذکر است آمار ۱۲ ماهه عملکرد صنعت بیمه پس از تکمیل اطلاعات در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

 

روابط عمومی بیمه مرکزی

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =