تسهیلاتی برای عدم مراجعه حضوری بیمه شدگان ، کارفرمایان و مستمری بگیران

اطلاعیه مهم سازمان تأمین اجتماعی؛

سازمان تامین اجتماعی با توجه به لزوم تداوم تمهیدات لازم برای کنترل شیوع ویروس کرونا و کاهش ترددها و جلوگیری از هرگونه وقفه در ارائه تعهدات قانونی اطلاعیه ای را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، با توجه به لزوم تداوم تمهیدات لازم برای کنترل شیوع ویروس کرونا و کاهش ترددها و جلوگیری از هرگونه وقفه در ارائه تعهدات قانونی ، موارد ذیل جهت تسهیل در برقراری مستمری بازنشستگی و ادامه بیمه پردازی بیمه شدگان اختیاری ، توافقی و خاص در نظر گرفته شده است:

*بیمه شدگان متقاضی برقراری مستمری بازنشستگی، نیازی به مراجعه حضوری جهت ارائه و ثبت درخواست مربوطه به شعبه ذیربط در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ نداشته و در صورت احراز شرایط مقرر قانونی، تاریخ ترک کار آنان به منزله تاریخ درخواست لحاظ خواهد گردید.

ضمناً این قبیل از افراد تا پایا ن فروردین ماه سال ۱۳۹۹ می بایست به منظور پیگیری موضوع، به آخرین شعبه دریافت کننده حق بیمه مراجعه نمایند.

*در خصوص بیمه شدگان با ماهیت اختیاری، تاریخ احراز شرایط قانونی در اسفند ماه سال 1398، به عنوان تاریخ درخواست برقراری مستمری لحاظ خواهد شد.

*مهلت های مقرر مربوط به فرآیندهای بیمه صاحبان حرف ومشاغل آزاد، ادامه بیمه بطور اختیاری، باربران، خادمین ثابت مساجد و قالیبافان و شاغلان صنایع دستی شناسه دار و … اعم از "مهلت درخواست" ، "انعقاد قرارداد" و "پرداخت حق بیمه" که از تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۱ به بعد منقضی شده ، تا پایا ن فروردین ماه ۱۳۹۹ تمدید می گردد.

*"مهلت مقرر" در "برگ پرداخت حق بیمه بهمن ماه ۹۸ " بیمه شدگان توافقی فعال انفرادی ، رانندگان، خادمین  ثابت مساجد، باربران، کارگران ساختمانی و … لغایت پایا ن فروردین ماه99 تمدید می گردد.

* آن دسته از بیمه شدگانی که پایا ن مهلت مقرر "ثبت اعتراض" به آراء کمیسیونهای پزشکی بدوی آنان پس از تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۱  بوده و موفق به ثبت اعتراض خود نگردیده اند، ضرورتی به مراجعه جهت ثبت اعتراض نمی باشد. بدیهی است پس از عادی شدن شرایط، رأی کمیسیون پزشکی بدوی مجدداً به آنان ابلاغ و مهلت اعتراض نیز لحاظ خواهد گردید.

*بسیاری از شرکت‌ها، کارخانجات، موسسات دولتی و غیر دولتی، دستگاه‌های اجرایی و … از کارکنان خود گواهی میزان سوابق پرداخت حق بیمه مورد تائید این سازمان را مطالبه می کنند، از آنجا که امکان مشاهده و اطلاع از سوابق بیمه شدگان و دریافت و تأیید آن از طریق اخذ کد رمز ویژه در سامانۀ غیرحضوری سازمان فراهم گردیده، لذا با تاکید بر استفاده از این امکان نیازی به حضور افراد در شعب تأمین اجتماعی نخواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

66  +    =  71