مقایسه هزینه تراکنش ویزا و پرداخت در شبکه بیت کوین

در طول دهه گذشته، هزینه‌های تراکنش ویزا پایدار مانده است و تقریباً در محدوده ۱.۹۰ دلار معلق بوده است. نرخ های جدید کارمزدهای ویزا ۱.۹۹ دلار خواهد بود.البته بیت‌کوین نیز هزینه‌های تراکنش مربوط به خود را دارد. بااین وجود متوسط هزینه تراکنش در بیت‌کوین برای تایید شدن در ۳۰ دقیقه یا کمتر تقریباً ۰.۳۵ دلار است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، بنابر گزارشی که ویزا به بانک‌های طرف قرارداد خود ارائه داده است، هزینه تراکنش‌های آنلاین این سیستم پرداخت افزایش خواهد یافت و این درحالی است که هزینه تراکنش‌های بیت‌کوین نسبتاً پایدار مانده است.

براساس آخرین بررسی‌ها، ویزا درحال تنظیم ساختار نرخ مبادله محصولات خود میباشد. احتمالاً این افزایش کارمزدها جهانی نیست و شرکت ویزا تخفیف‌هایی را برای برخی از صاحبان کسب‌وکار کوچک مانند فروشگاه‌های مواد غذایی و فعالان حوزه آموزش، در نظر خواهد گرفت. بااین وجود، با رشد صنعت خرده فروشی آنلاین و رشد خریدهای اینترنتی، هزینه‌های ویزا احتمالاً منجربه پرداخت بیشتر برای مصرف‌کنندگان خواهد شد.

تمام معاملات، به غیر از پرداخت پول نقد همتا به همتا نیاز به یک واسطه دارند. هر زمان که از سیستم پرداخت آنلاین استفاده شود، پرداخت هزینه تراکنش امری طبیعی است.

در طول دهه گذشته، هزینه‌های تراکنش ویزا پایدار مانده است و تقریباً در محدوده ۱.۹۰ دلار معلق بوده است. نرخ های جدید کارمزدهای ویزا ۱.۹۹ دلار خواهد بود. درحالی‌که این افزایش در مورد هر تراکنش منحصربفرد به‌نظر نمیرسد، گفتنی است که هزینه برای خریداران آنلاین اضافه شده است. هر تراکنش با استفاده از ویزا ۰.۱۰ دلار بیشتر از گذشته کارمزد خواهد داشت که با درنظر گرفتن میزان تراکنش‌های آنلاین روزانه، هزینه تراکنش دریافتی شایان توجه خواهد بود.

البته بیت‌کوین نیز هزینه‌های تراکنش مربوط به خود را دارد. بااین وجود متوسط هزینه تراکنش در بیت‌کوین برای تایید شدن در ۳۰ دقیقه یا کمتر تقریباً ۰.۳۵ دلار است. برای کسانی که صبر بیشتری داشته و میتوانند در حدود یک ساعت برای انجام تراکنش خود منتظر بمانند، هزینه‌های معامله میتواند به اندازه ۰.۰۵ دلار باشد. درحالی‌که بسته به حجم معاملات ممکن است هزینه ترکنش‌ها تغییر کند، میانگین کارمزدها اما به مراتب ارقام کوچکتری را شامل میشود.

البته، هزینه‌های بیت‌کوین منوط به تغییر براساس تعداد تراکنش‌ها و الزامات ماینر هاست. این خطر شبکه غیرمتمرکز است. بااین حال، به‌طور متوسط، هزینه‌های تراکنش بیت‌کوین بسیار کم‌تر از هزینه‌های کارت اعتباری است.

نکته دیگر، زمان پردازش است. تراکنش‌های ویزا به‌طور متوسط فقط در چند ثانیه انجام می‌شود. این امر توسط زیرساخت‌های متمرکز ویزا که اعتبار را تأیید می‌کند، امکان‌پذیر است.

در شبکه بیت‌کوین اما پردازش معاملات بسیار کند عمل می‌کند، بطوریکه انجام یک تراکنش ممکن است حداقل ۱۰ دقیقه زمان ببرد. پس به این ترتیب، مصرف‌کنندگان آنچه را که برای آن از طریق ویزاکارت پرداخت میکنند، بلافاصله دریافت می‌کنند ولی برای بیتکوین هنوز با پرداخت آنی فاصله داریم. بااین وجود، حجم تراکنش‌های بیت‌کوین امسال در مواقعی به رکوردهای جدید دست یافته است.

درحالیکه هر دو سیستم دارای نقاط مثبت و منفی میباشند، بیت‌کوین مزایایی را به ویژه برای معاملات بین المللی ارائه می‌دهد. با افزایش هزینه‌های شارژ ویزا، انتظار افزایش موارد استفاده از بیت‌کوین باید همچنان رو به رشد باشد.

 

 

منبع: beincrypto

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

38  −  29  =