باشگاه فوتبال بارسلونا توکن ارز دیجیتال عرضه کرد

باشگاه فوتبال بارسلونا (که به اسم بارسا نیز شناخته می‌شود) به منظور تعامل بیشتر با طرفداران خود، توکن ارز دیجیتال عرضه کرده است.توکن طرفداران بارسا یا BAR که با همکاری شرکت بلاک چین Chiliz ایجاد شده است به طرفداران امکان خواهد داد تا از طریق برنامه موبایلی socios.con در نظرسنجی ها شرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، بارسا یکی از پرطرفدارترین تیم های دنیا است و بیشترین درآمد را در بین باشگاه های فوتبال جهان دارد. بخشی از این باشگاه توسط گروه حمایت کنندگانی به اسم socios مدیریت می‌شود که در انتخابات رییس باشگاه و هیات مدیره نقش دارند. این باشگاه توانسته است در کشور اسپانیا به ۷۴ جام مختلف دست یابد.

الکساندر درفیوس (Alexander Drefyus) موسس و مدیرعامل Chiliz و Socios گفته است:

    باشگاه بارسلونا با داشتن بیش از ۳۰۰ میلیون طرفدار در سراسر جهان، نه فقط کشورهای مختلفی را در برمی‌گیرد بلکه بسیاری فرهنگ های مختلف از این باشگاه طرفداری می‌کنند. بدون شک باشگاه بارسلونا بیشترین طرفدار در جهان را دارد و مشتاقانه منتظریم که این طرفداران بر تصمیمات این باشگاه تاثیرگذار باشند.

شرکت Chiliz طی بیانیه ای اعلام کرد به طرفدارانی که با باشگاه از طریق برنامه موبایل تعامل برقرار کنند، امتیازهایی اهدا خواهد شد که می‌توان از این امتیازها برای خرید کالاها و تجارب باشگاه استفاده کرد. ویژگی های دیگری نظیر چت کردن، معاملات توکن ، بازی ها و سایر موارد نیز برای دارندگان توکن تدارک دیده شده است.

۵۰ میلیون توکن جدید در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به قیمت ۲ یورو فروخته خواهد شد. طرفداران به منظور خرید این توکن ها باید ابتدا توکن CHZ شرکت Chiliz را در اختیار داشته باشند که از چندین صرافی قابل تهیه است.

ورود به عرصه بلاک چین به عنوان بخشی از استراتژی گسترش جهانی بارسلونا می‌باشد، زیرا این باشگاه به دنبال ابزارهای دیجیتالی جدید برای حضور و مشارکت بیشتر طرفداران خود است.

جوزپ پونت (Josep Pont) یکی از اعضای هیات مدیره بارسلونا و رییس بخش تجاری این باشگاه در بیانیه ای گفته است:

    این برنامه به ما فرصت ایجاد بازاریابی نوآورانه و همکاری با تمرکز بر عرصه دیجیتال خواهد داد تا باشگاه بارسلونا را به طرفداران سراسر جهان نزدیک تر کند.

 

 

منبع: coindesk

mihanblockchain

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =