ارز دیجیتال تا ۲ سال آینده با پذیرش گسترده مواجه می شود

بر اساس گزارش دویچه بانک؛

اگرچه ارزهای دیجیتال تقریبا یک دهه قدمت دارند، اما نشان داده‌اند که پتانسیل تغییرات چشمگیر در پرداخت ها، امور بانکی، بانک های مرکزی و توازن قدرت اقتصادی را دارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، ارزهای دیجیتال می‌توانند در دو سال آینده به پذیرش گسترده دست یابند و انتظار می‌رود که برنامه یوان دیجیتال و پروژه لیبرا در سال جاری عرضه شوند. این گزارش بیان کرده است که ارزهای دیجیتال اشاره شده می‌توانند در دسترس بیش از ۱.۵ میلیارد شهروند کشور چین و ۲.۵ میلیارد کاربر فیسبوک قرار بگیرد که مجموعا بیش از نیمی از جمعیت جهان هستند.

سرعت پذیرش کنونی ارزهای دیجیتال برابر با سرعت پذیرش اینترنت در سال های اولیه خود است. اگر این روند ادامه یابد، تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۲۰۰ میلیون کیف پول بلاک چین وجود خواهد داشت.

این گزارش، سومین گزارش Deutsche Bank است که چشم انداز آینده پرداخت ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. در اولین گزارش بیان شده است که بسیاری از ارزهای دیجیتال موجود نظیر بیت کوین به حدی پرنوسان هستند که نمی‌توان از آنها به عنوان ابزاری برای پرداخت یا ذخیره ارزش استفاده کرد. دومین گزارش بیان کرد که مزایای موجود در پول نقد به معنای آن است این روش پرداخت می‌تواند تا دهه های آتی پابرجا بماند.

اگرچه تمام این مطالب در گزارش سوم نیز تکرار شده اند، اما محققان هم چنین خاطرنشان کرده اند که ارزهای دیجیتال می‌توانند آسایش و راحتی پرداخت های الکترونیک را با حریم خصوصی پرداخت های پول نقد ترکیب کند. ارز دیجیتال بانک های مرکزی (CBDC) نیز راهکارهای جدیدی برای حل مشکلات اقتصاد جهانی ارائه می‌دهند.

بانک Deutsche Bank گفته است اگر CBDC ها کاملا عرضه و اجرا شوند، بانک های مرکزی می‌توانند حساب های سودآور را در دسترس تمام شهروندان قرار دهد. این امر می‌تواند بسیاری از مشکلات حاصل از سیستم بانکداری ناقص کنونی را برطرف کند. بانک های تجاری نیز دیگر در مقابل ورشکستگی آسیب پذیر نخواهند بود و دولت ها نیز دیگر همانند سال ۲۰۰۸ مجبور به پرداخت بدهی یا وثیقه گذاری برای سازمان های ورشکسته بزرگ نمی‌باشند.

در بخشی از این گزارش از ۳۶۰۰ مشتری بانک نظرسنجی شده است. این گزارش خاطرنشان کرده است که تفاوت فاحشی بین رفتار پاسخ دهندگان جوان و مسن وجود دارد.

اگرچه بخش عمده ای از نسل مسن هرگز ارز دیجیتال نداشته‌اند یا نمی‌دانند عملکرد آن چگونه است، اما اکثر افراد جوان و میانسال متولد سال ۱۹۸۱ الی ۱۹۹۶، ارز دیجیتال معامله کرده اند و معتقدند که سود کسب خواهند کرد.

بانک Deutsche Bank در سال ۲۰۱۷ گفته بود که فرصت های ارائه شده توسط فناوری بلاک چین به کسب و کار ها بسیار عظیم است. این بانک پیش بینی کرده بود که تا سال ۲۰۲۷، ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی جهان ارتباطی با بلاک چین دارد. در سپتامبر ۲۰۱۹، این بانک به شبکه اطلاعات بین بانکی (IIN) پیوست. این شبکه، یک برنامه پرداخت مبتنی بر بلاک چین است که از استیبل کوین شرکت JPMorgan به اسم JPMCoin استفاده می‌کند.

منبع: coindesk

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

52  +    =  53