کسب رتبه اول در میان بی ارزش ترین واحدهای پولی دنیا توسط ایران

ضعیف ترین ارزهای جهانی در سال 2020؛

آخرین بررسی های صورت گرفته توسط موسسه FXSSI نشان می دهد که در حال حاضر ریال ایران با کنار زدن بولیوار ونزوئلا به عنوان کم ارزش ترین واحد پولی دنیا محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، اکثر مردم دنیا درباره پایدارترین و قدرتمندترین واحدهای پولی دنیا مانند دلار و یورو اطلاعات دقیقی دارند اما در مورد ارزهای کم ارزش دنیا چه می توان گفت؟ چه کسی نام آنها را می داند و در کدام کشورها صادر می شود؟

آخرین بررسی های صورت گرفته توسط موسسه FXSSI نشان می دهد که در حال حاضر ریال ایران با کنار زدن بولیوار ونزوئلا به عنوان کم ارزش ترین واحد پولی دنیا محسوب می شود و در مقابل نیز دینار کویت با ارزش ترین ارز دنیا به شمار می رود.

پس از ریال ایران، بولیوار ونزوئلا، دانگ ویتنام، روپیه اندونزی، لئون سیرالئون، سوم ازبکستان، فرانک گینه، کیپ لائوس، گوارانی پاراگوئه و ریل کامبوج به ترتیب بی ارزش ترین واحد های پولی دنیا محسوب می شوند.

چرا ارزها بی ارزش می شوند؟

در بیشتر موارد، ارز یک کشور به دلیل رکود اقتصادی در داخل آن کشور کاهش می یابد. این باعث کسری تراز پرداخت ها  و افزایش تورم می شود.

این مسئله می تواند باعث  رکود اقتصادی، کاهش تولید ناخالص داخلی، افت قیمت کالاهایی که بخش عمده ای از صادرات را تشکیل می دهند، کاهش قدرت خرید، بی ثباتی سیاسی در داخل یک کشور و غیره باشد.

کاهش ارزش پول یک کشور غالباً ناشی از سیاست های پولی بد و عملکرد ناظر مالی (بانک مرکزی) آن کشور است.

 

منبع: fxssi

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  8