تتر از راه اندازی یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا خبر داد

تتر (Terher) در اطلاعیه ای اعلام کرد در حال راه اندازی یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا است که این ارز دیجیتال روی کیف پول اتریوم و ترون صادر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، تتر روز پنج‌شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هر واحد از ارز دیجیتال تتر گلد (Tether Gold) نشان‌دهنده مالکیت یک اونس تروا از یک شمس طلا ی فیزیکی است. این استیبل کوین یا همان ارز دیجیتال باثبات جدید که نماد اختصاری آن XAU₮ است، روی اتریوم و ترون به صورت توکن ‌های ERC-20 و TRC20 صادر خواهد شد. بنابراین، سرمایه‌گذاران به راحتی می‌توانند بدون نگهداری طلا ی فیزیکی در طلا سرمایه‌گذاری کنند و آن را روی کیف پول‌های اتریوم و ترون نگهداری کنند.

یکی از سخنگو‌های تتر در پاسخ به ایمیل کوین دسک گفت:

    تتر گلد در پاسخ‌گویی به تقاضای رو به رشد برای یک دارایی دیجیتال راه‌اندازی خواهد شد که امکان دسترسی به پایدارترین دارایی جهان را فراهم می‌کند و به نیاز ژئوپلیتیکی برای یک نظام مالی جایگزین پاسخ می‌دهد.

طبق این اطلاعیه، طلا ی پشتوانه این توکن در یک خزانه سوئیسی ذخیره خواهد شد که نامش فاش نشده است. تتر برای ذخیره این طلا ها هیچ کارمزدی بابت امانتداری پرداخت نخواهد کرد و به ذخایر طلا ی فیزیکی کنترل مستقیم دارد.

یکی از مدیران ارشد تتر، پائولو آردوینو (Paolo Ardoino) در این خصوص گفت:

    تتر گلد مزیت‌های طلا ی فیزیکی و دارایی‌های دیجیتال را یکجا در خود دارد. این دارایی، مشکلات نگهداری طلا از روش‌های سنتی، از جمله هزینه‌های نگهداری بالا و دسترسی محدود را حل می‌کند.

تتر ارزهای دیجیتال باثبات دیگری دارد که دارای پشتوانه دلار آمریکا، یورو و یوان هستند. شناخته‌شده‌ترین توکن تتر همان توکن دلار ی آن یعنی USDT است.

 

منبع: coindesk

arzdigital

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  −  80  =