انهدام باند پولشویی از طریق خرید ارز دیجیتال توسط پلیس فتا

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا از انهدام یک باند سارق خبر داد که با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی بانکی به سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان و در نهایت با خرید ارز دیجیتال به پولشویی اقدام می‌کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، سرهنگ نوروزی رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت: برابر اعلام پلیس فتا استان زنجان با رصدهای صورت گرفته بر روی گروه‌های تلگرامی فعال در زمینه فیشینگ مشخص شد اعضای یک باند مجرمانه در داخل و خارج کشور به‌صورت حرفه‌ای در زمینه راه‌اندازی درگاه‌های فیشینگ و سرقت اطلاعات و رمز کارت بانکی شهروندان فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: با تلاش‌ها و بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان خبره پلیس فتا مشخص شد این باند با استخدام افراد مختلف در زمینه برنامه نویسی، تهیه کارت اجاره، سیم کارت‌های افراد غیر، شناسایی و اغفال دختران جوان، شناسایی صرافی ‌های متخلف، تهیه مدارک هویتی و… با راه‌اندازی ربات‌های مختلف و ارسال پیامک‌های انبوه حاوی پیوند درگاه‌های جعلی بانکی اقدام به سرقت اطلاعات و رمز کارت بانکی افراد می‌نمودند.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته سرنخ‌هایی بدست آمد که این افراد ضمن طراحی ربات‌های تلگرامی اقدام به سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی و خروج وجوه در سطح کلان نموده و مبالغ به دست آمده را صرف خرید زمین، خودرو، ارزهای دیجیتال و… می‌کردند.

سرهنگ نوروزی اظهار داشت: با اقدامات فنی صورت گرفته ادمین‌های گروه تلگرامی مورد نظر با اسامی مستعار مختلف مورد شناسایی قرار گرفتند و بر طبق تحقیقات گسترده تعدادی از متهمان دستگیر شده جزو سرشاخه‌های اصلی طراحی و انتشار ربات و لینک‌های جعلی بودند و در سطح کلان با همکاری تعدادی از متهمان متواری به خارج از کشور اقدام به تبدیل وجوه سرقتی به ارزهای دیجیتال می‌نمودند.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا ادامه داد: طبق مستندات موجود در یک روز بالغ بر چهار میلیارد ریال توسط متهمان از حساب مالباختگان برداشت و تبدیل به ارزهای دیجیتال شده است.

وی با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی پرونده‌شان، بیان داشت: برابر بررسی‌های صورت گرفته بر روی ربات‌ها و کانال‌های متهمان، اطلاعات حدود ۱۲۰۰۰ کارت بانکی احصاء و با همکاری مقامات قضائی و بانک مرکزی در جهت پیشگیری از سرقت مبالغ موجودی، رمزهای دوم غیرفعال و به مالکان آنها اطلاع رسانی شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  18