چگونه غول های فناوری از پروژه بلاکچین فیس بوک خارج شدند

ودافون (Vodafone) شرکت چندملیتی مخابراتی بریتانیایی، هشتمین شرکتی است که از بنیاد لیبرا (Libra) جدا شد و دست از پشتیبانی این مجموعه کشید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، زمانی که فیسبوک در تاریخ ۱۸ ژوئن ۲۰۱۹ به طور رسمی خبر از پروژه استیبل کوین لیبرا خود داد، در واقع بیان شد که بنیاد لیبرا یک سازمان غیرانتفاعی و غیر دولتی است که در ژنو سوییس مستقر است و این بنیاد در آن زمان ۲۸ عشور اصلی داشت که گروهی از سازمان های متنوع در سرتاسر دنیا بود.

پی‌پال در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۱۹ از پروژه لیبرا جدا شد

چهار روز پس از آن در تاریخ ۸ اکتبر، دو سناتور ارشد ایالات متحده، برایان شاتز (D-HI) و شرود براون (D-OH) نامه هایی را به مدیرعامل های ویزا، مستر کارت و استریپ (Stripe) ارسال کردند تا نگرانی های عمیق خود را در مورد Libra و بنیاد آن به اشتراک بگذارند زیرا سوالات مهم در مورد خطرات ناشی از این پروژه بی پاسخ می ماند. آنها همچنین می خواستند این شرکت ها در نظر بگیرند که در پیشبرد این پروژه چگونه می توانند این ریسک ها را مدیریت کنند زیرا فیسبوک هنوز نتوانسته است به کنگره آمریکا یا قانونگذاران مالی اثبات کند که این خطرات را جدی گزفته است.

سپس در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹، طبق پست بلومبرگ و فایننشال تایمز، ۵ شرکت مسترکارت، ویزا، eBay، استریپ و مرکادو (Mercado) پس از پی‌وال از این پروژه کناره گیری کردند.

بلومبرگ سه روز پیش گزارش داد که Booking Holdings شرکت پیشرو در سفرهای آنلاین نیز هفتمین شرکتی است که از بنیاد لیبرا خارج شد.

در حال حاضر به نظر می رسد ودافون نیز تصمیم به ترک این بنیاد کرده است و اعلام کرد که قصد دارد تمرکز و تلاش خود را بر برای گسترش جهانی سیستم پرداختی M-Pesa بگذارد. این سرویس در حال حاضر بهترین سرویس پرداختی در آفریقا است.

سخنگوی شرکت ودافون گفت:

    ما از ابتدا گفتیم که تمایل و اشتیاق وودافون، حضور فعال و منحصربه‌فرد در عرصه رو به گسترش امور مالی است. ما به این موضوع متعهد می‌مانیم. ما به نظارت بر توسعه اتحادیه لیبرا ادامه خواهیم داد و احتمال همکاری های آینده را رد نمی‌کنیم.

دانته دیسپارته (Dante Disparte) نایب رییس و سرپرست ارتباطات و سیاست گذاری اتحادیه لیبرا گفت:

    اگرچه ممکن است که با گذشت زمان اعضای این اتحادیه تغییر کنند، اما طراحی فناوری و نظارت لیبرا اطمینان حاصل می‌کند که سیستم پرداخت لیبرا انعطاف پذیر خواهد ماند.

اگرچه اتحادیه لیبرا در ابتدا در نظر داشت لیبرا را در نیمه اول سال ۲۰۲۰ عرضه کند، اما به نظر می‌رسد که عرضه آن به دلیل پرداختن به این نگرانی های بیان شده توسط قانونگذاران مالی سراسر جهان به تاخیر بیافتد. روز گذشته دیسپارته در پنل اصلی بلاک چین شورای جهانی تجارت بلاک چین در همایش جهانی اقتصاد گفت:

ما ترجیح می‌دهیم به جای تعیین مهلت برای عرضه، که ما را از حل مشکلات پرداخت ها دور می‌کند، حرکت آهسته اما صحیح داشته باشیم.

 

منبع: cryptoglobe

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. رضا می گوید

    بلاك چيني كه يك شركت مالك آن باشد بلاك چين قابل اعتمادي نيست بلاك چين واقعي آن است كه آقا بالاسر نداشته باشد

ارسال یک پاسخ

72  ⁄  9  =