مالیات بر ارزش افروده همچنان بحث داغ بیمه ها

در جلسه با وزیر اقتصاد چه گذشت؟

ظاهرا در این جلسه تلاش شده تا به جای پرداختن به کلیات و چالش های فرا صنفی بیش از هر چیزی به مسایل و مشکلات صنفی که ارتباط مستقیم با کسب و کار بیمه ای دارد پرداخته شود./در این جلسه چالش همیشگی مالیات بر ارزش افزوده و ضرورت حذف ان و همچنین موضوع تامین اجتماعی و ماده 38 بیش از مسایل دیگر مورد تبادل نظر قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، به نقل از ریسک نیوز، فرهاد دژپسند امروز به عنوان اولین وزیر اقتصادی بود که در تشکل صنفی بیمه گران یعنی سندیکای بیمه حضور یافت.

ظاهرا در این جلسه تلاش شده تا به جای پرداختن به کلیات و چالش های فرا صنفی بیش از هر چیزی به مسایل و مشکلات صنفی که ارتباط مستقیم با کسب و کار بیمه ای دارد پرداخته شود.

این دیدار که به همت سندیکای بیمه گران صورت گرفته  با هدف بحث و تبادل نظر در خصوص مسایل صد در صد صنفی تشکیل شده است و این طور که از اخبار بر می آید تلاش شده تا به جای طرح موضوعاتی شخصی، شرکتی و کلان، مباحث درون صنفی مورد بررسی قرار گیرد.

در این جلسه چالش همیشگی مالیات بر ارزش افزوده و ضرورت حذف آن و همچنین موضوع تامین اجتماعی و ماده 38 بیش از مسایل دیگر مورد تبادل نظر قرار گرفته است.

در این جلسه به مباحث کلان چون واگذاری سهام دولت و … اشاره نشده است.

دژپسند هدف خود از شرکت در جلسه شورای عمومی سندیکا را شنیدن سخنان بیمه گران از نزدیک اعلام داشت و از مدیران عامل شرکتهای بیمه خواست تا نظرات خود را صریح بیان نمایند.

در این جلسه رضایی مدیر عامل بیمه ایران، کریمی دبیر کل سندیکا، آسوده مدیرعامل اتکائی ایرانیان، کریمخان زند مدیر عامل بیمه نوین، چایچی مدیرعامل بیمه حکمت صبا، ضرابیه مدیر عامل بیمه سامان و کیایی مدیرعامل بیمه اتکائی امین و خانم نوحی مدیرعامل متقابل کیش  نظرات خود را در خصوص مسایل مبتلا به صنعت بیمه بیان داشتند.

همچنین معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد در جلسه صبح امروز شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران گفت: بر اساس برنامه های مهم وزیر اقتصاد در خصوص تحقق اقتصاد هوشمند، معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد در حال پیگیری تحقق بانکداری و بیمه دیجیتال است.

وی اذعان داشت: مهمترین بعد دیجیتالی شدن شرکت های بیمه طراحی مدل کسب و کار است و سپس برای اصلاح فرآیند های کسب و کار از فناوری های نوین استفاده خواهد شد.

به گفته وی بر اساس تحقیقات بین المللی، استفاده از فناوری های نوین ۵ تا ۶ درصد، اصلاح فرآیند های کسب و کار ۱۲ تا ۱۵ درصد و طراحی مدل کسب و کار توسط شرکت های بیمه ۲۰تا ۲۵ درصد از هزینه های این شرکت ها را کاهش می دهد.

معمارنژاد گفت: تمرکز شرکت های بیمه بر تجربه و نیاز مشتری برای طراحی و ارائه محصولات جدید به بازار، نگاه جدید به صنعت بیمه است که باید برای بقاء در بازار مورد توجه جدی این شرکت ها واقع شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  14  =  15