بانک مرکزی اروپا خواهان نقشی فعال در زمینه ارز دیجیتال است

کریستین لاگارد:

رئیس بانک مرکزی اروپا در مصاحبه با مجله چلنجز در مورد فعالیت بانک مرکزی اروپا در زمینه ارزهای دیجیتال عنوان کرد: از منظر مسیر پیش‌رو، بانک مرکزی اروپا به ارزیابی هزینه‌ها و مزایای صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) ادامه خواهد داد درحالیکه اطمینان خواهد داد که عموم مردم همچنان قادر به استفاده از پول بانک مرکزی حتی درصورت کاهش استفاده از پول نقد فیزیکی هستند. چشم‌انداز ابتکارات بانک مرکزی نباید راه‌حل‌های مستقر در بازار خصوصی را برای پرداخت‌های خرده فروشی سریع و کارآمد در منطقه یورو دلسرد کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا گفت: بانک مرکزی اروپا (ECB) میخواهد نقش فعالی را در زمینه ارزهای دیجیتال ایفا کند. ازآنجاکه این بانک بر روی ارز دیجیتال ی خود و یک سیستم پرداخت فوری کار میکند، لاگارد تأکید میکند:

“ابتکارات بانک مرکزی نباید راه‌حل‌های مستقر در بازار خصوصی را برای پرداخت‌های خرده فروشی سریع و کارآمد در منطقه یورو دلسرد کند.”

بانک مرکزی اروپا خواهان نقشی فعال

رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد، در مصاحبه‌ای با مجله چلنجز در هفته گذشته، پیشرفت و دستاوردهای بانک مرکزی اروپا در زمینه ارز دیجیتال را بازگو کرد. ایشان در پاسخ به این سوال که آیا ایجاد یک رمزارز یک کار قانونی برای بانک مرکزی اروپا است، خاطرنشان کرد:

“نوآوری در حوزه پرداخت‌ها در پاسخ به تقاضای فوری برای پرداخت سریع‌تر و ارزان‌تر، به‌ویژه موارد فرامرزی رو به پیشرفت است”.

بطورکلی یورو سیستم و بطور خاص بانک مرکزی اروپا میخواهند در این زمینه نقش موثری داشته باشند نه اینکه فقط به‌عنوان ناظر یک دنیای درحال تغییر عمل کنند.

او در ادامه در مورد سیستم پرداخت فوری TIPS که یک سرویس زیرساخت بازار برای ارائه پرداخت‌های فوری اروپایی با امکان تسویه حساب مستقیم در بانک مرکزی میباشد مطالبی را ارائه داد.

لاگارد ادعا میکند که این سیستم توسط یورو سیستم در نوامبر سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شده است. لاگارد اظهار داشت: این سیستم بانک‌های اروپا را به پردازش پرداخت‌ها در عرض چند ثانیه، در طی ۲۴ ساعت شبانه روز قادر می‌سازد.

با اینکه TIPS درحال حاضر فقط امکان تسویه نقل و انتقالات پرداخت در قالب یورو را داراست، درصورت وجود تقاضا، سایر ارزها نیز پشتیبانی میشوند.

 بانک مرکزی اروپا به کار خود درخصوص ارز دیجیتال بانک مرکزی ادامه میدهد

لاگارد همچنین در مصاحبه با مجله چلنجز در مورد فعالیت بانک مرکزی اروپا در زمینه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی مطالبی را عنوان کرد. وی تصریح کرد:

از منظر مسیر پیش‌رو، بانک مرکزی اروپا به ارزیابی هزینه‌ها و مزایای صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) ادامه خواهد داد درحالیکه اطمینان خواهد داد که عموم مردم همچنان قادر به استفاده از پول بانک مرکزی حتی درصورت کاهش استفاده از پول نقد فیزیکی هستند. چشم‌انداز ابتکارات بانک مرکزی نباید راه‌حل‌های مستقر در بازار خصوصی را برای پرداخت‌های خرده فروشی سریع و کارآمد در منطقه یورو دلسرد کند.

رئیس بانک مرکزی اروپا در ادامه اظهار داشت: ما از نزدیک به‌دنبال امکان‌سنجی و مزایای یک پول دیجیتال برای بانک مرکزی هستیم، زیرا این امر میتواند پیامدهای عمده‌ای برای بخش مالی و انتقال سیاست پولی داشته باشد. بانک مرکزی در پایا ن سال ۲۰۱۹ به‌منظور مطالعه امکان‌سنجی در منطقه یورو به اَشکال مختلف، شامل تمام جنبه‌های عملی، از جمله راه‌حل به حداقل رساندن اثرات جانبی ناخواسته، کارگروهی متخصص را ایجاد کرد.

لاگارد در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود به عنوان رئیس بانک مرکزی اروپا در ماه دسامبر طرح‌های خود را برای رهبری بانک مرکزی اروپا در زمینه ارز دیجیتال که انتظار پیشرفت تا اواسط ۲۰۲۰ را داشت، مطرح کرد. او در آن زمان با اشاره به استیبل‌کوین‌ها گفت:

“واضح است که نیاز به پاسخگویی وجود دارد که باید به آن پاسخ دهیم”.

بانک مرکزی اروپا سپس گزارشی را منتشر کرد که نشان دهنده اثبات مفهوم فناوری بلاکچین است که دارای زنجیره دیجیتال با قابلیت صدور اسنادی بی نام است.

 

منبع: news.bitcoin

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  −    =  10