صدرنشینی «به پرداخت ملت» در تعداد و مبلغ تراکنش در آذر۹۸

بولتن شاپرک شماره 54 منتشر شد؛

بر اساس جدیدترین گزارش شاپرک، شرکت به پرداخت ملت با سهم 22/87 درصدی از تعداد تراکنش ها و سهم 24/49 درصدی از مبلغ تراکنشی، همچنان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست هر دو بازار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، بر اساس بولتن جدید اقتصادی شاپرک ، سهم تعدادی و مبلغی هر یک از شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت از کل تراکنش های بازار خدمات پرداخت الکترونیک کارتی در ماه آذر 1398 نشان می دهد شرکت به پرداخت ملت با سهم 22/87 درصدی از تعداد تراکنش ها و سهم 24/49 درصدی از مبلغ تراکنشی، همچنان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست هر دو بازار قرار گرفته است.

 

مقایسه دو شکل بالا با شکل های مشابه در گزارش آبان ماه 98، حکایت از آن دارد که نوسانات این سهم ها چندان قابل توجه نبوده و در مولفه سهم تعدادی و مبلغی تغییری در ترتیب شرکت ها بر حسب بیشترین میزان سهم از حجم تراکنش ها رخ نداده است.

سهم شرکت های PSP از بازار تراکنش های هر یک از ابزارهای پذیرش

در آذر ماه 98، شرکت به پرداخت ملت همچنان با پوشش 23/73 درصد از بازار تراکنش های کارتخوان فروشگاهی، بالاترین سهم را در اختیار خود دارد.

همچنین شرکت آسان پرداخت با کسب 37/84 درصد از سهم بازار تراکنش های اینترنتی، به عنوان ارائه دهنده خدمات به بیشترین تعداد تراکنش های مذکور محسوب می شود.

بر اساس این گزارش شرکت آسان پرداخت با افزایش 6/04 درصدی با سبقت گرفتن از پرداخت الکترونیک سامان و با پوشش 29/88 درصدی از سهم تعداد تراکنش های موبایلی به عنوان دارنده ی بالاترین سهم در بازار تراکنش های موبایلی شناخته شده است.

 

سهم بازار هر یک از بانک های پذیرنده از تعداد و مبلغ تراکنش های شبکه پرداخت

گزارش اقتصادی آذر ماه 98 شاپرک نشان می دهد بانک ملت با اختلاف زیاد و با سهم 24 درصدی از تعداد تراکنش ها و سهم 23/75 درصدی از مبلغ تراکنش ها، بالاترین سهم از پذیرش تراکنش های بازار را به خود اختصاص داده است.

سهم تعداد و مبلغ بانک های پذیرنده از کل بازار تراکنش های هر یک از ابزارهای پذیرش

این شاخص، منجر به شناخت حوزه فعالیت و نحوه بازاریابی هر یک از بانک ها به منظور پذیرش وجوه مربوط به داد و ستدهای کارت های بانکی در هر یک از ابزارهای پذیرش می شود.در محاسبه شاخص فوق، آمار تعدادی و مبلغی تراکنش ها به ازای تمامی بانک های پذیرنده در کارت خوان های چند شبایی نیز در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش بالاترین سهم از تعداد تراکنش های ابزار کارتخوان فروشگاهی به ترتیب به بانک های ملت، ملی، صادرات و سپه تعلق می گیرد.

همچنین بالاترین سهم از تعداد تراکنش های ابزار پذیرش اینترنتی به ترتیب به بانک های ملت، پارسیان، ملی و کشاورزی تعلق می گیرد.

بر اساس این گزارش بالاترین سهم از تعداد تراکنش های ابزار پذیرش موبایلی به ترتیب به بانک های ملت، آینده، ملی و پارسیان و همچنین بالاترین سهم از مبلغ تراکنش های ابزار کارت خوان فروشگاهی به ترتیب به بانک های ملت، صادرات، ملی و کشاورزی تعلق می گیرد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  ⁄    =  11